لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
Search
آیا می دانید المنت استخری چیست؟

آیا می دانید المنت استخری چیست؟

adminET

| ۱۳۹۸/۱۱/۰۲

2

مقدمه

در روزهای فوق‌العاده گرم یکی از تفریح هایی که مورد پسند همه است آب تنی می باشد آن هم برای فرار از دمای هوای بالا، اما برعکس در روزهای سرد، آب تنی در آب گرم لذت بخش تر است. استفاده از استخر یا آب تنی از دیرباز یکی از راه های نسبتا ارزان و کم […]

در روزهای فوق‌العاده گرم یکی از تفریح هایی که مورد پسند همه است آب تنی می باشد آن هم برای فرار از دمای هوای بالا، اما برعکس در روزهای سرد، آب تنی در آب گرم لذت بخش تر است. استفاده از استخر یا آب تنی از دیرباز یکی از راه های نسبتا ارزان و کم دردسر می باشد. بر اساس تحقیقات به عمل آمده حرکت در آب باعث کاهش دمای بدن و کمک به جلوگیری از گرمازدگی، درمان بیماری های جسمی و فیزیکی از جمله بیماری های ارتوپدی به شمار می رود و باعث رفع خستگی نیز می شود. حال در این راهنما قصد داریم تا نحوه ی گرم کردن آب استخر که همان المنت استخری که زیر دسته المنت میله ای می باشد و نحوه ی عملکرد و دیگر مطالب دانستنی درباره ی المنت استخری را برای شما بازگو کنیم.

مهمترین کار المنت استخری چیست؟

آب استخر را با روش های مختلفی گرم می کنند از جمله استفاده از دیگ و مبدل حرارتی، گرمکن های پیش ساخته و با پیشرفت تکنولوژی در صنعت استفاده از المنت حرارتی که امروزه متداول ترین روش گرم کردن آب استخرها می باشد.

مهمترین مزیت های استفاده از المنت استخری چیست؟
مزیت های المنت استخری

ساختار المنت استخری:

المنت استخری از سیم پیچ های نیکل با روکش استیل، مس و یا آلومینیوم ساخته شده است که بدنه و سیم پیچ هیچ اتصال الکتریکی به هم ندارند و می توانید این المنت ها را به توجه به نوع کاربردشان، با طول های مختلف به صورت خم شده آن هم در زاویه های دلخواه استفاده کنید. این نوع المنت ها با استفاده از جریان برق تک فاز یا سه فاز انرژی برق را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند، و دمای مورد نیاز را در استخرهای متفاوت آن هم با ابعاد متفاوت تامین می کنند. همچنین قابلیت گرم کردن آب استخر به صورت آبگرم را نیز دارند که المنت های استخری معمولا به شکل میله ای ساخته می شوند و تا عمق دو متری استخر قابل استفاده می باشند.

از دیگر محصولات و المنت های کارگاه تهران المنت میتوان به ساخت المنت میله ای اشاره کرد که خود کارای بسیاری دارد و با استاندارد کیفیت بالا تولید و عرضه بازار میشود

نحوه ی استفاده از المنت استخری چگونه می باشد؟

نحوه ی استفاده از این المنت ها بدین صورت است که المنت های استخری را در گوشه ی استخرها در داخل آب قرار می دهند و مناسب با حجم استخر زمان گرم شدن استخر طول می کشد.

چگونگی عملکرد المنت استخری از طریق داغ کردن لوله های استخر در نتیجه ی گرم شدن آب لوله کشی آن هم با استفاده از سیستم پمپ و فیلتر می باشد و روند گرم کردن آب تا رسیدن به دمای مورد نیاز ادامه پیدا می کند.

دانستن دمای استاندارد آب استخر:

اولین مسئله در تعیین انتخاب دستگاه گرمایش آب استخر دانستن دمای مورد نیاز دستگاه می باشد. زیرا دمای استاندارد آب یک استخر رابطه ی مستقیمی با کاربری آن دارد. که کارشناسان دمای استاندارد برای آب استخرها را با توجه به نوع استفاده به شرح زیر درجه بندی کرده اند:

  • دمای استاندارد برای استخرهای تفریحی ۲۴ تا ۲۹ درجه است.
  • دمای استاندارد برای استخر هایی با کاربری درمانی ۲۹ تا ۳۵ درجه می باشد.
  • دمای استاندارد برای استخر هایی با کاربری عمومی مثل هتل ها ۲۸ تا ۳۰ درجه است.
  • دمای استاندارد برای استخر هایی با کاربری سالمندان ۲۹ تا ۳۲ درجه است.

در تمام محیط های ورزشی و محیط هایی که استخر وجود دارد باید آب استخر در محدوده ی استاندارد ذکر شده ثابت بماند. زیرا باید بگوییم که سلامت شناگر با دمای آب استخر رابطه ی جدانشدنی ای دارد و متعادل بودن دمای استخر سلامت شناگر را تضمین می کند.

مهمترین کار المنت استخری چیست؟
مهمترین کار المنت استخری

[/vc_column_text][vc_column_text]

مهمترین مزیت های استفاده از المنت استخری چیست؟

این نوع المنت ها کمترین میزان مصرف برق را دارا هستند و در مقابل بالاترین سطح بازدهی را دارا می باشند. قابلیت اتصال به سیستم ژنراتور برق و همچنین استفاده از آنها در استخرهای کوچک برای تولید و پرورش آبزیان را دارند بدین صورت که می توان المنت را به جریان برق منزل نیز وصل نمود. که در اندازه های قابل حمل با استفاده از این نوع المنت،نیازی به مبدل های استخری نمی باشد.

تنظیم کردن دقیق و ملایم دمای آب استخرها و بالا بودن راندمان المنت های استخری. جایگزینی مناسب برای موتور خانه های قدیمی و کارکرد آن بدون ایجاد آلودگی هوا و آلودگی صوتی و مصرف بهینه ی انرژی بدون هدر رفت آن. مهمترین مزیت آنها که قابل توجه است ایمنی بسیار بالای آنها می باشد که خطری برای شناگران ندارد.

نتیجه گیری:

از روش های نوین گرمایش استخر استفاده از المنت استخری می باشد. همانطور که گفته شد نحوه ی کار این المنت ها بر اساس دریافت انرژی الکتریکی و برق می باشد که آن را به انرژی گرمایی تبدیل می کند و دمای مورد نیاز استخر را تامین می کند. و در تمام فصول سرد سال استخر شما گرم می ماند.

نصب و راه اندازی و کارکرد آنها بسیار آسان است زیرا در طراحی های جمع و جور و با توجه به فضای استخرها ساخته و به بازار ارائه می شوند. و همچنین دارای مزیت های زیادی هستند که در بالا ذکر شده است.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم وکاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

پیشنهاد مطالعه: چند نوع المنت بخاری تولید می شود ؟

نظر کاربران

2 نظر

2 پاسخ

  1. سلام
    میخواستم بدونم برای نصبش حتما باید متخصص نصبش کنه یا به راحتی بدون تخصص هم میشه نصبش کرد؟ برای نصب استخرهای خانگی

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰