لوگو تهران المنت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
المنت نواری چیست و کاربرد آن در صنعت چگونه است؟

المنت نواری چیست؟ عملکرد آن در صنعت

حسین خیرآبادی

| ۱۳۹۹/۰۳/۳۱

0

مقدمه

به تمامی تجهیزات تولید گرما و حرارت آن هم به‌صورت الکتریکی، المنت حرارتی گویند. المنت‌های حرارتی در تجهیزات مختلف با شکل‌ها، اندازه و انواع تنظیمات و مواد یافت می‌شوند. همگی آن‌ها هدف مشابهی نظیر: تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی، توزیع انرژی گرمایی از طریق انتقال، هدایت و یا تابش دارند. یکی از انواع هیترها، […]

به تمامی تجهیزات تولید گرما و حرارت آن هم به‌صورت الکتریکی، المنت حرارتی گویند. المنت‌های حرارتی در تجهیزات مختلف با شکل‌ها، اندازه و انواع تنظیمات و مواد یافت می‌شوند. همگی آن‌ها هدف مشابهی نظیر: تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی، توزیع انرژی گرمایی از طریق انتقال، هدایت و یا تابش دارند.

یکی از انواع هیترها، المنت نواری است. در این پست اطلاعاتی هر چند مختصر اما مفید در مورد این المنت در اختیار شما قرار می‌دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

آشنایی با المنت نواری

المنت نواری یاStrip Heater، که با نام المنت کامپوننتی Component Heaters نیز شناخته می‌شود، شیوه ساده‌ای برای استفاده از محیط سطح برای انتقال حرارت به‌صورت موثر است. المنت‌های نواری محصولات گرما زای بسیار پر استفاده صنعتی هستند.

قیمت المنت نواری

وظیفه‌ی این قطعه تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی است؛ که در دستگاه‌های گرمایش خانگی و صنعتی، اکسترودرها (دستگاه‌های ساخت کابل، شیلنگ و لوله‌های پلاستیکی جهت ذوب پی وی سی) و بسیاری از صنایع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشخصات المنت نواری

جزو المنت‌های ارزان قیمت محسوب می‌شود. یک قطعه سرامیک است که درون یک پوشش فلزی قرار دارد، داخل سرامیک نیز یک هیتر از نیکل کروم قرار دارد، که مانند المنت کویل هیتر عمل می‌کند.

در مدل‌ها و توان‌های مختلف و به‌صورت حلقه‌ای نیز ساخته می‌شود، و برای استفاده در مناطق کوچک مناسب است. در صنایع مختلفی نظیر: صنایع بسته‌بندی، صنایع غذایی و دارویی، صنایع تولید پلاستیک، صنایع پلی اتیلن، تولید سرامیک و کاشی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

المنت نواری

عملکرد المنت نواری صنعتی

این هیترها را می‌توان به راحتی با یک کنترلر حرارتی مانند: ترموستات مکانیکی و یا یک ترموستات بی متال به‌صرفه کنترل کرد. زیرا این هیترها از یک قطعه نوار فلزی ساخته شده‌اند که از درون آن سیم المنت رد شده و بین این نوار فلزی و سیم المنت یک لایه عایق نیز وجود دارد.

کنترلر به‌طور معمول بر روی سطحی که قرار است حرارت آن بالا رود نصب می‌شود. تعبیه کردن سوراخ‌هایی بروی قیمت المنت شیوه‌ای بسیار کاربردی برای نصب کردن المنت به‌طور امن بروی هر نوع سطحی است.

همچنین دمای المنت‌های نواری در صورت استفاده از اکسید منیزیم با کیفیت بالا که در هیترهای میله‌ای استفاده می‌شود، می‌تواند به ۲۶۰ درجه هم برسد. با توجه به مقرون به‌صرفه بودن هیترهای نواری، این نوع المنت‌ می‌تواند انتخاب بسیار مناسب و خوبی برای گرم کردم سطوح کوچک باشد.

المنت حرارتی نواری

المنت‌های نواری از یک المنت حرارتی، یک غلاف و سخت افزار نصب تشکیل شده‌اند. حال اگر بخواهیم از المنت نواری به‌عنوان گرمایش به‌صورت تابشی استفاده کنیم؛ می‌توانیم از باله برای افزایش سطح المنت و مقدار انتقال حرارت به هوا استفاده کنیم.

همچنین المنت‌های نواری را می‌توان به سطوح سخت مختلف پیچ کرده و یا با گیره بست و در بیشتر اوقات در کاربردهای داخلی استفاده کرد.

نظر کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

تولیدی انواع ترموکوپل نوع s در تهران المنت

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt 100

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

تهران المنت تولید کننده انواع المنت گرد باکیفیت و دوام بالا

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

محاسبه توان حرارتی

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

انواع المنت آبگرمکن در کارگاه المنت سازی تهران المنت

نحوه تست المنت آبگرمکن برقی

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

بررسی ساخت هیتر برای دستگاه جوجه کشی

بررسی ساخت هیتر برای دستگاه جوجه کشی

۱۴۰۰/۰۷/۲۰