لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
Search
المنت نواری لاله زار

المنت نواری چیست و عملکرد آن در صنعت

adminET

| ۱۳۹۹/۰۳/۳۱

0

مقدمه

به تمامی تجهیزات تولید گرما و حرارت آن هم به صورت الکتریکی، المنت حرارتی گویند. که المنت های حرارتی در تجهیزات مختلف با شکلها و اندازه و انواع تنظیمات و مواد یافت می شوند. که همگی آنها هدف مشابهی دارند آن هم تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی، و توزیع انرژی گرمایی از طریق انتقال، […]

به تمامی تجهیزات تولید گرما و حرارت آن هم به صورت الکتریکی، المنت حرارتی گویند. که المنت های حرارتی در تجهیزات مختلف با شکلها و اندازه و انواع تنظیمات و مواد یافت می شوند. که همگی آنها هدف مشابهی دارند آن هم تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی، و توزیع انرژی گرمایی از طریق انتقال، هدایت و یا تابش. حال المنت های حرارتی انواع مختلفی دارند که در اینجا قرار است در مورد المنت نواری که یکی از انواع المنت های حرارتی است، اطلاعاتی هر چند مختصر اما مفید در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با المنت نواری

المنت نواری یاStrip Heater ، که با نام المنت های کامپوننتیComponent Heaters  نیز شناخته می شوند، شیوه ساده ای برای استفاده از محیط سطح برای انتقال حرارت به صورت موثر می باشند. المنت های نواری محصولات گرما زای بسیار پر استفاده صنعتی می باشند.

قیمت المنت نواری

در حقیقت وظیفه ی این قطعه تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی است؛ که در دستگاه های گرمایشی خانگی و صنعتی، اکسترودرها ( دستگاه های ساخت کابل، شلنگ و لوله های پلاستیکی جهت ذوب پی وی سی ) و بسیاری از صنایع دیگر مورد استفاده قرار میگیرند.

مشخصات المنت نواری

جزء المنت های ارزان قیمت محسوب میشود، یک قطعه سرامیک است که درون یک پوشش فلزی قرار دارد، که داخل سرامیک نیز یک هیتر از نیکل کروم قرار دارد که مانند المنت کویل هیتر عمل می کند. در مدل ها و توان های مختلف و به صورت حلقه ای نیز ساخته می شود و برای استفاده در مناطق کوچک مناسب است. در صنایع مختلفی نظیر صنایع بسته بندی، صنایع غذایی و دارویی، صنایع تولید پلاستیک، صنایع پلی اتیلن، تولید سرامیک و کاشی و… مورد استفاده قرار میگیرد.

المنت نواری

عملکرد المنت نواری صنعتی

این هیترها را میتوان به راحتی با یک کنترلر حرارتی مانند ترموستات مکانیکی و یا یک ترموستات بی متال به صرفه کنترل کرد. این هیترها از یک قطعه نوار فلزی ساخته شده اند که از درون آن سیم المنت رد شده و بین این نوار فلزی و سیم المنت یک لایه عایق نیز وجود دارد. کنترلر بطور معمول بر روی سطحی که قرار است حرارت آن بالا رود نصب شده. تعبیه کردن سوراخ هایی بر روی قیمت المنت شیوه ای بسیار کاربردی برای نصب کردن المنت بطور امن بر روی هر نوع سطحی می باشد.

همچنین دمای المنت های نواری در صورت استفاده از اکسید منیزیم با کیفیت بالا که در هیترهای میله ای استفاده میشود، میتواند به ۲۶۰ درجه هم برسد. و با توجه به مقرون به صرفه بودن هیترهای نواری این نوع المنت ها میتواند انتخاب بسیار مناسب و خوبی برای گرم کردم سطوح کوچک باشد.

المنت حرارتی نواری

نکته: المنت های نواری از یک المنت حرارتی، یک غلاف و سخت افزار نصب تشکیل شده اند. حال اگر بخواهیم از المنت نواری به عنوان گرمایش به صورت تابشی استفاده کنیم می توانیم از باله برای افزایش سطح المنت و مقدار انتقال حرارت به هوا استفاده کنیم. همچنین المنت های نواری را می توان به سطوح سخت مختلف پیچ کرده یا با گیره بست و در بیشتر اوقات در کاربردهای داخلی استفاده می شوند.

مطالعه مقاله آشنایی با المنت سرامیکی و موارد استفاده آن از سایت تهران المنت

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نظر کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰