لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
  • خانه
  • مقالات
  • چگونه میتوان طول عمر المنتهای حرارتی را افزایش داد؟
Search

چگونه میتوان طول عمر المنتهای حرارتی را افزایش داد؟

adminET

| ۱۳۹۹/۰۴/۳۰

1

مقدمه

میتوان گفت عناصر گرمایش الکتریکی از پر کاربردهای روزمره در انواع صنایع، اعم از تولید مواد غذایی گرفته تا قالب گیری لاستیک و… میباشند که از اهمیت بالایی برخوردارند و مسلما اگر بخواهیم المنتها طول عمر بیشتری داشته باشند باید به خوبی از آنها نگهداری شود. چرا که اطمینان امروزه تقریبا در بیشتر صنایع از […]

میتوان گفت عناصر گرمایش الکتریکی از پر کاربردهای روزمره در انواع صنایع، اعم از تولید مواد غذایی گرفته تا قالب گیری لاستیک و… میباشند که از اهمیت بالایی برخوردارند و مسلما اگر بخواهیم المنتها طول عمر بیشتری داشته باشند باید به خوبی از آنها نگهداری شود. چرا که اطمینان امروزه تقریبا در بیشتر صنایع از عناصر حرارتی استفاده می شود، که شاید جزء چیزهای بی اهمیت به نظر برسد

طول عمره المنت حرارتی

اما سهل انگاری در استفاده از آنها و عدم نگهداری، می تواند منجر به تعمیرات شدید و حتی جایگزینی های پر هزینه شود. حال در اینجا چند روش برای بیشتر شدن طول عمر عناصر گرمایشی را قرار است ذکر کنیم که مطالعه ی آن خالی از لطف نمیباشد.

معرفی دیگر محصولات : المنت سرامیکی

راههای موثر برای افزایش طول عمر عناصر حرارتی

  • با توجه به خاصیتی که (فلزی) عناصر گرمایشی دارند، لازم است در هنگام ذخیره قطعات پس از حمل و نقل یا هنگام تعمیر، از آلودگی یا صدمه دیدن در هوا جلوگیری شود. مناسب ترین محیط برای همه عناصر – از جمله کارتریج ها یا ترموکوپل ها – یک محل خشک و خنک است. دلیل این امر در واقعیت این است که بیشتر آلیاژهای درگیر با عناصر گرمایشی در معرض زنگ زدگی در معرض محیط های مرطوب و رطوبت سنگین قرار دارند. بدین معنی که با تشکیل اکسید طبیعی که هنگام گرم شدن عنصر رخ می دهد، تداخل دارد.
  • عایق بندی مناسب باعث حفظ عملکرد المنتهای حرارتی میشود. بدین معنی که مواد عایق کاربردی در خرید المنت‌ حرارتی که به عنوان بستر سیم ‌های گرمایشی مطرح‌ اند و نقش انتقال ‌دهنده حرارتی را بر عهده دارند باید از مقاومت الکتریکی بسیار بالا و انتقال حرارت خوب برخوردار باشند. امروزه بهترین ماده عایق که شرایط بالا را دارد، اکسید منیزیمMgO است.
  • هر زمان که هر نوع عنصر حرارتی ای نیاز به تعمیر یا بررسی پیدا کرد، باید لوازم را بعد از تعمیر یا تعویض تمیز کنید. چرا که با گذشت زمان رسوباتی روی المنت ها انباشته میشود. که این رسوبات از انتقال مناسب گرما جلوگیری میکنند. برای جلوگیری از این مشکل باید زمانی را به تمیز کردن المنتهای [عناصر] حرارتی اختصاص دهید و هرگونه رسوبی را که مانع انتقال گرما میشود پاک کنید.
  • مانند هر نوع ابزار و تجهیز صنعتی، عناصر گرمایی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند، که بررسی و آزمایش های روتین در فواصل منظم در طول عمر عناصر گرمایشی شما باید انجام شود. چرا که همان نگاه چند دقیقه ای شما می تواند مانع از آن شود که شما نیاز به خرید مجدد تجهیز مورد نظر خود نمایید، در نتیجه هزینه ها و دردسرهای غیرضروری را به دنبال نخواهید داشت.

بنابراین اگر میخواهید طول عمر عناصر [المنتهای] گرمایشی برقی را به حداکثر برسانید، باید مرتباً عملکرد آنها را بررسی کنید تا از کارکرد درست آنها اطمینان حاصل نمایید. حفظ استانداردهای بالای کاری با انجام بازرسی دوره ای ساده تر میشود و خطر آسیب دیدگی را به حداقل می رساند. با این حسابایا  انجام بازرسی های دوره ای ارزشش را ندارد؟

افزایش طول عمر المنت های حرارتی

نتیجه اینکه:

هنگام تولید و ذخیره ی عناصر گرمایی باید نکات ایمنی را رعایت کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود. پیگیری و نگهداری روزمره به حفظ بهره وری و همچنین کاهش هزینه های تعمیر و تعویض کمک می کند. تعمیر و نگهداری از ایجاد آلودگی و سایر موارد جلوگیری میکند. انجام چک های منظم و تمیزکاری، مانع از بروز مشکلات بعدی می شود و به رفع سریع آنها کمک می کند.

مطالعه مقاله : تفاوت المنت سرامیکی با المنت تسمه ای در چیست؟ از سایت تهران المنت

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربدری به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نظر کاربران

1 نظر

یک پاسخ

  1. راهنمای خوب و اطلاعات مفید، واقعا هم از وسایل الکتریکی گرمایی باید به درستی نگهداری و استفاده شه چون در صورت عدم نگهداری درست هزینه بر هستن و یا حتی بلااستفاده میشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰