لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
  • خانه
  • مقالات
  • آشنایی با المنت تسمه ای ، انواع آن و کاربردش در صنعت
Search

آشنایی با المنت تسمه ای ، انواع آن و کاربردش در صنعت

adminET

| ۱۳۹۹/۰۳/۰۱

0

مقدمه

آشنایی با المنت تسمه ای میتوان گفت یکی از بهترین مدل های المنت، المنت تسمه ای در صنعت میباشد چرا که به دلیل داشتن شکل و کاربرد متفاوت بسیار توانسته در صنایع الکتریکی نقش مهمی را ایفا کند. در کل المنت ها دستگاه هایی هستند که برای گرما از آنها استفاده می شود. المنت تسمه […]

آشنایی با المنت تسمه ای

میتوان گفت یکی از بهترین مدل های المنت، المنت تسمه ای در صنعت میباشد چرا که به دلیل داشتن شکل و کاربرد متفاوت بسیار توانسته در صنایع الکتریکی نقش مهمی را ایفا کند. در کل المنت ها دستگاه هایی هستند که برای گرما از آنها استفاده می شود. المنت تسمه ای یکی از مدل های پر کاربرد المنت در صنایع مختلف ذوب محسوب میشود.

این المنت ها به دلیل شکل ظاهری خود که شبیه به تسمه است به این نام معروف شده اند، البته المنت تسمه ای یا Band Heater به نامهای المنت میکایی یا المنت نواری و سرامیکی(کمربندی) نیز شناخته میشود. معمولا در مدل هایی با عرض ۲ تا ۵ میلی متر در دسترس هستند و قطر آنها نیز بسته به نوع کاربری متفاوت است. در مدل ها و جنس های مختلفی در بازار موجود میباشند.

ویژگی و مشخصات المنت تسمه ای

حداکثر دمای تولیدی المنت های تسمه ای ۷۰۰ درجه ی سانتی گراد میباشد که به همین منظور در صنعت ذوب آلومینیوم و قالب گیری ها از این نوع المنت ها استفاده میشود. المنت تسمه ای دستگاهی است که از آن برای تولید گرما استفاده می شود و معمولا با روکشی از استیل یا ورق گالوانیزه به بازار عرضه میگردد. این المنت ها به شکل استوانه بر روی لوله ها و سیلندر ها نصب می شوند و به تولید گرما می پردازند. معمولا حلقه های المنت تسمه ای ابعادی در حدود ۲۵ در ۲۵ و یا ۵۰ در ۱۰۰ میلی متر دارند.

که پس از نصب شدن بر روی نازل دستگاه ها با تولید گرما موجب ذوب شدن مواد اولیه موجود در دستگاه شده و آن ها را برای قالب گیری آماده می کنند. به صورت تخت، حلقه ای و دیگر اشکال مختلف نیز تولید می شود. در داخل بیشتر قالبها از نوع تخت آن به علت تولید حرارت دو رویه استفاده می شود و شکل حلقه ای آن که مصرف بیشتری دارد در دور المان و دستگاه های تزریق کاربرد دارد. در ابعاد کوچک و حجیم به صورت ساده، سیم دار وفیش دار نیز تولید می گردد.

المنت تسمه ای سرامیکی

انواع المنت تسمه ای

المنتهای تسمه ای دارای انواع گوناگونی در نوع خود میباشند که از لحاظ ظاهری به ۵ مدل اصلی تقسیم میشوند و به شرح زیر است

المنت تسمه ای بدون پیچ و مهره: این المنت ها به شکل قالبی و دایره کامل هستند و قابلیت باز و بسته شدن ندارند. به دلیل سختی در نصب و باز کردن معمولا کمتر از این المنت ها استفاده می شود.

المنت تسمه ای بدون پیچ و مهره: این المنت ها به شکل قالبی و دایره کامل هستند و قابلیت باز و بسته شدن ندارند. به دلیل سختی در نصب و باز کردن معمولا کمتر از این المنت ها استفاده می شود.

المنت تسمه ای دو تکه: این مدل المنت ها از هر دو طرف قابل باز و بسته شدن هستند و به دلیل قطر بیشتر و سرعت بالا تر در باز و بسته شدن، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

المنت تسمه ای یک تکه انعطاف پذیر: معمولا از این مدل در مواردی که امکان استفاده از المنت (المنت سازی) دو تکه وجود نداشته باشد و برای نصب به باز شدن زیاد المنت نیاز است استفاده می شود.

المنت تسمه ای به شکل مربع و یا مستطیل: این نوع مدل المنت ها بر عکس مدلهای قبلی که به شکل دایره یا اشکال دیگر هستند، مربع و یا مستطیلی هستند و به صورت دو تکه در بازار به فروش میروند.

خرید المنت تسمه ای

عایق المنت تسمه ای چیست

عایق المنت نقش اساسی در تولید گرمای المنت دارد. عایق ها که به عنوان رسانای گرما و قلب اصلی المنت عمل می کنند در مدل تسمه ای به دو نوع کلی تقسیم می شوند.

  • میکایی:

که از یک سیم با مقاومت بالا بین دو صفحه میکا ساخته می شود. این سیستم توسط یک ورق آلومینیومی با مقاومت در برابر خوردگی و حرارت بالا محافظت می شود. این المنت ها برای حداکثر دمای کارکرد ۳۵۰ درجه سانتیگراد طراحی شده اند و می توان آن ها را به شکل بخش بخش برای دستگاه های با قطر بالا استفاده نمود. المنت های میکایی در مدل های ضد آب و به همراه ترموکوپل نیز در بازار موجود میباشند.

  • سرامیکی:

از قرار گرفتن یک سیم با مقاومت بالا در هسته سرامیکی ساخته می شود. این هسته سرامیکی با داشتن لولا، قابلیت انعطاف پذیری زیادی به المنت می بخشد. یک ورق فولاد ضد زنگ به همراه پیچ های سفت کننده این قطعه را همراهی می کنند تا بتوان از طریق آن ها المنت را بر روی دستگاه های مختلف نصب کرد. المنت سرامیکی تسمه ای می تواند دمای تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد تولید کند و این المنت ها را می توان از طریق کابل یا سیم پیچ به منبع تغذیه متصل نمود.

ساخت المنت تسمه ایانواع کاربرد المنت تسمه ای در صنعت

المنت تسمه ای به علت دارا بودن ابعاد کوچک و همچنین قابلیت تولید گرمای بسیار بالا در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می گیرد که در زیر به آنها اشاره نموده ایم.

  • ماشین الات فرآیند مواد غذایی.
  • ماشین آلات تولید لاستیک.
  • تولید لوله های پلی اتیلن و پلیکا.
  • قالب تزریق اکستروژن و اکستردو.
  • صنایع تزریق و قالب پلاستیک.
  • تجهیزات آزمایشگاهی.
  • ماشین آلات بسته بندی.
  • دستگاه غلطک لاستیکی.

قیمت المنت تسمه ای سرامیکی

مزایای المنت تسمه ای

از مزایای این نوع المنت ها میتوان به دوام زیاد و سرعت بالای آنها، حداکثر دما و گرمای تولید شده در آنها، تعمیر رایگان، کمترین هزینه برای نگهداری و بازدهی بالای آنها، داشتن طول عمر بالا به علت استفاده از ورق فولاد و یا گالوانیزه در آنها و راحتی نصب آنها برروی دستگاه ها به علت کوچک و جمع و جور بودنشان اشاره نمود.

مقاله المنت شیشه ای چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟ را از سایت تهران المنت بخوانید

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نظر کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰