لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
Search

شیلنگ حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

adminET

| ۱۳۹۸/۰۷/۱۰

1

مقدمه

شیلنگ ­های حرارتی به عنوان راه­ حلی ایده­ آل برای انتقال انعطاف ­پذیر مایعات یا گازها بدون از دست دادن حرارت شناخته شده­اند. می­توان گفت هرگاه بخواهیم ویسکوزیته سیال را حفظ کنیم و یا در یک دمای پایه آن­ها را از یخ ­زدگی حفاظت کنیم، شیلنگ ­های حرارتی بهترین پاسخ ­دهنده­ ی نیاز ما هستند. […]

شیلنگ ­های حرارتی به عنوان راه­ حلی ایده­ آل برای انتقال انعطاف ­پذیر مایعات یا گازها بدون از دست دادن حرارت شناخته شده­اند. می­توان گفت هرگاه بخواهیم ویسکوزیته سیال را حفظ کنیم و یا در یک دمای پایه آن­ها را از یخ ­زدگی حفاظت کنیم، شیلنگ ­های حرارتی بهترین پاسخ ­دهنده­ ی نیاز ما هستند. شیلنگ ­های حرارتی انعطاف ­پذیر به عنوان متصل کننده­ی بخش­های مختلف ماشین­ های صنعتی ثابت یا قابل حمل در شرایطی که ثابت ماندن دما امری حیاتی باشد، کاربرد دارند.

به طور کلی فاکتورهایی مثل دمای بحرانی، قدرت سیستم، کاربرد و مواد محافظ خارجی عوامل تعیین کننده­ ی روش استفاده از شیلنگ­ حرارتی هستند.

کاربرد شیلنگ­ های حرارتی در خطوط نمونه گرم:

به منظور بهبود خواص جریانی یا بهبود همگن بودن بسیاری از محصولات، لازم است تا در ظروف نگهداری و یا طی فرآیندهایی گرم شوند. اغلب جابه­­جایی این مواد از مخازن ذخیره یا میان فرآیندها مشکل­ ساز است چرا که لوله ­کشی ­های صلب و ثابت در کنار روش­های گرمادهی پیچیده امری نامطلوب و در اغلب موارد غیر ممکن هستند.

کاربرد شیلنگ حرارتی چیست

برای حل این مشکل گروه تهران المنت با ترکیب یکپارچه ­ای از شیلنگ­های صنعتی و اتصالات استاندارد طبق تکنولوژی روز دنیا در زمینه ­ی گرمایش، شیلنگ حرارتی انعطاف ­پذیر را به صنعت پیشروی کشور عزیزمان تقدیم کرده است.

در تجزیه صنعتی، لازم است تا مواد گازی از نقطه­ی اندازه گیری به تجهیزات تجزیه مثل کوره زباله ­سوزی، پالایشگاه، صنایع شیمیایی و … هدایت ­شوند. برای این امر گازها باید در برابر یخ ­زدگی، تراکم و غلظت بیش از حد محافظت شوند. همچنین ثابت ماندن دمای آن­ها تا ۲۵۰ درجه سانتی­گراد تضمین شود. برای اطمینان از این موضوع، شیلنگ­ های حرارتی تولید شده در مجموعه تهران المنت تضمین کننده­ی انتقال مایعات و گازها بدون کاهش دما هستند. (صرف نظر از تغییرات دمای محیط)

شیلنگ­ های حرارتی در فناوری اتصال، پرکردن سیستم­ها، فناوری­های پزشکی، صنایع شیمیایی، دارویی و غذایی، دستگاه ­های اکسترود و تحقیق و توسعه استفاده می­شوند. در این صنایع برای انتقال یک ماده­ی ویسکوز، مایع یا ذوب شده از نقطه­ ای به نقطه­ ی دیگر شیلنگ­ های حرارتی بهترین انتخاب پیش روی ما خواهند بود.

به طور تخصصی­ تر در تاسیسات چسب گرم، ماشین­های برچسب زنی، تاسیسات پاشش فوم پلی­اورتان، مجراهای مشعل سوخت، مجراهای نمونه برداری گاز برای اندازه ­گیری و … از کاربردهای قابل توجه شیلنگ حرارتی می­ باشند.

Flexible heated hosesبه طور کلی می­توان گفت شیلنگ حرارتی برای گرم کردن، جلوگیری از هدر رفتن گرما و انتقال موادی مثل گریس، روغن، وکس، رزین، قیر، لاک، آب، کربن دی اکسید، پلاستیک فوم، ترکیبات ریخته گری، چسب، مواد غذایی و… استفاده می­شود چرا که نگه­داری این مواد در حالت سیال و یا فراهم کردن شرایط خاص تصفیه در یک محدوده­ی دمایی مشخص امری حائز اهمیت است. برای چنین کاربردهایی معمولا شیلنگ حرارتی را بروی ماشین­های صنعتی قابل حمل یا ربات­ها نصب می­کنند. امروزه می­توان از این فناوری در مصارف مسکونی و کشاورزی نیز بهره­ مند شد.

شیلنگ حرارتی در گروه صنعتی تهران المنت 

شیلنگ­ حرارتی یک شیلنگ انعطاف ­پذیر است که وظیف ­ی انتقال سیالات را بر عهده دارد. این شیلنگ تعیین کننده ­ی مقاومت در برابر دما و مواد شیمیایی است. این شیلنگ برای بهینه ­سازی توزیع یکنواخت گرما و کنترل ویژگی­ های سیال با استفاده از یک سنسور دمای یکپارچه و یک المان حرارتی مقاوم طراحی و تولید می­شوند.

Flexible hosesبرای تولید این محصول یک المنت را که خود دارای یک سنسور گرما است روی شیلنگ انعطاف ­پذیر پیچیده می­شود و سپس شیلنگ با مواد عایق پوشانده می­شود. مواد عایقی که برای این امر کاربرد دارند پلی­ آمید، سیم فولادی و یا سیلیکون هستند. در واقع فوم سیلیکونی پوشیده شده با پلی­ آمید یا استیل ضد زنگ تضمین کننده­ی خاصیت عایق شیلنگ حرارتی و انعطاف ­پذیری آن است.

به صورت استاندارد دو انتهای شیلنگ حرارتی به مهره­ی مادگی چرخان استیل یا استیل ضد زنگ مجهز می­شوند. دیگر لوازم و اتصالات به کار برده شده نیز برحسب کاربرد شیلنگ­ حرارتی و متناسب با درخواست مشتری متفاوت خواهند بود. دمای شیلنگ حرارتی را می­توان با سنسور PT100 یا ترموکوپل کنترل کرد. این تجهیزات به صورت الکتریکی و در یک سر شیلنگ نصب می­شوند.

شیلنگ­ های حرارتی تهران المنت را می­توان در محیط­ هایی با دمای -۴۰ تا ۸۰ درجه سانتی­گراد و در صورت لزوم در مناطق ضد انفجار ۲۱/۱ و ۲۲/۲ مورد استفاده قرار داد. این محصول قابلیت نگه­داری و انتقال مایعات و گازها در محدوده دمایی  ۵ تا ۳۵۰ درجه سانتی­گراد را دارند. همچنین کنترل سیال بودن فرآورده ­های ویسکوز (چسبناک)، جلوگیری از انجماد مایعات خاص (قیر، چسب، روغن، گریس، فرآورده­های غذایی)، جلوگیری از تراکم گازها از دیگر مزایای شیلنگ­های حرارتی تهران المنت است.

در گروه تولیدی صنعتی تهران المنت این محصول با اجزای استاندارد و با طول ۳/۰ تا ۵۰ متر تولید می­شود.  شایان ذکر است که هر شیلنگ حرارتی به صورت سازگار و منطبق با شرایط محیطی عرضه خواهد شد. انعطاف­پذیری قابل توجه این محصول بسیاری از مشکلات مربوط به تراز و لرزش دستگاه را رفع خواهد کرد.

خرید المنت ار کارگاه تهران المنت تولید کننده انواع هیتر های حرارتی

شیلنگ­ های حرارتی تهران المنت در درجه اول برای جلوگیری از کاهش دمای سیالات گرم در حین جابجایی طراحی شده­اند؛ اما می­توان از آن­ها تا حدود مشخصی برای گرم کردن سیال درون شیلنگ نیز استفاده کرد. فاکتورهای شاخص شیلنگ­های گرم قطر داخلی، فشار کاری، شرایط کاری، ولتاژ، سنسور دما، دبی سیال و اتصالات می­باشد. در مجموعه­ی تهران المنت، شیلنگ­های حرارتی طبق استانداردهای جهانی و متناسب با نیاز مشتری از نظر طول، قطر قدرت و… طراحی و تولید می­شوند.

تجربه و مهارت مهندسان گروه تهران المنت تضمین کننده­ی انتقال سیال در دمای یکنواخت و از پیش تعیین شده، بدون نقاط داغ یا تغییر در ویسکوزیته، حذف تراکم، تخریب و تبلور است.

مطالعه دیگر مقالات سایت : آموزش ساخت المنت حراتی

نظر کاربران

1 نظر

یک پاسخ

  1. شیلنگ های هیدرولیک یا استنلس استیل جزء شیلنگ های حرارتی محسوب میشن یا کلا متفاوت از هم هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰