لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
Search
کاربرد ترموکوپل در لوازم خانگی

کاربرد ترموکوپل در لوازم خانگی

adminET

| ۱۴۰۰/۰۲/۱۷

0

مقدمه

اگر راجع به این تجهیز در جایی مطلبی خوانده باشید میدانید که ابزاری است برای اندازه گیری دما و متشکل از دو پایه سیم ساخته شده از فلزات مختلف است. پایه های سیم از یک انتها به هم جوش داده می شوند و یک اتصال ایجاد می کنند. همین محل اتصال جایی است که دما […]

اگر راجع به این تجهیز در جایی مطلبی خوانده باشید میدانید که ابزاری است برای اندازه گیری دما و متشکل از دو پایه سیم ساخته شده از فلزات مختلف است. پایه های سیم از یک انتها به هم جوش داده می شوند و یک اتصال ایجاد می کنند. همین محل اتصال جایی است که دما اندازه گیری می شود. هنگامی که محل اتصال تغییر دما را تجربه می کند، ولتاژ ایجاد می شود سپس ولتاژ را می توان با محاسبه دما تفسیر کرد. اگر دنبال اطلاعات بیشتر هستید درباره ی این وسیله می توانید به مقاله ترموکوپل چیست؟ انواع و کاربردهای آن در سایت راجعه نمایید. در ادامه می خواهیم به کاربری ترموکوپل در برخی لوازم خانگی پرداخته و آنها را شرح دهیم.

برخی از لوازمی که میتوان کاربرد ترموکوپل را در آنها دید

ترموکوپل؛ پرکاربردترین تجهیزی است که انواع مختلف آن میتوان را در مجموعه ای عظیم از کاربردهای داخلی و حرفه ای روزمره از جمله لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی، مکانیزم های اتومبیل، تنظیمات آزمایشگاهی و موارد دیگر بسیار میتوان یافت.

مشاهده محصولات تهران المنت : خرید المنت

ترموکوپل در لوازم خانگی

از جمله این لوازم می توان موارد زیر را نام برد :

استفاده از ترموکوپل برای لوازم گازسوز

مهمترین کاربری این وسیله برای صنایع تولید لوازم گازسوز است. بدین صورت که از آن به منظور ایمن سازی تجهیزات گازسوز در مواردی که شعله گاز به دلایلی مثل باد و … خاموش میگردد، جهت قطع کردن جریان گاز و جلوگیری از انتشار آن استفاده میشود. چرا که ترموکوپل وسیله بسیار مفیدی برای کنترل حرارت بوده و به اصطلاح به دلیل ایجاد ولتاژ و جریان الکتریسیته در اثر دریافت حرارت کنترلر خوبی است.

کاربری ترموکوپل برای ترموستات

ترموکوپل ها به عنوان اجزای اصلی در عملکرد صحیح و کارآمد در ترموستات ها استفاده میشوند. نکته اساسی برای جلوگیری از این مخلوط کردن این است که بخاطر بسپارید ترموکوپل یک سنسور دما است و برای ارائه یک خوانش وجود دارد. از طرف دیگر ترموستات قسمتی از دستگاه است که در واقع همه چیز را بر اساس آن میزان خاموش و روشن می کند. به این ترتیب، ترموکوپل غالباً جز مورد استفاده در ترموستاتی است که خواندن آن ترموستات را برای انجام عمل خاموش و روشن کردن تحریک می کند.

مشاهده محصولات تهران المنت : قیمت ترموکوپل

کاربرد ترموکوپل

ترموکوپل مخصوص دماسنج های پزشکی

دماسنج های درجه بیمارستانی و سایر اشکال تجهیزات تشخیص و درمان پزشکی اغلب از ترموکوپل استفاده می کنند. این ها اغلب در نسخه های تخصصی یا کوچک پیکربندی شده که برای کمک به خواندن سریعتر و دقیق تر درجه حرارت بیماران و ماشین آلات و فرآیندهای حیاتی است. این برنامه ها ممکن است شامل مواردی از حسگرهای پوستی و قرار دادن زیر پوست تا تشخیص تومور و تحقیقات DNA، سنجش جریان مربوط به دما و کاوشگرهای کاتتر باشد. بسیاری از انواع دماسنجهای پزشکی برای اندازه گیری بسیار دقیق با استفاده از سیمهای بسیار ریز به فن آوری ترموکوپل متکی هستند.

کاربری ترموکوپل در وسایل نقلیه

ترموکوپل ها به طور گسترده در برنامه های خودرو و هوا فضا برای کمک به نظارت و مدیریت طیف وسیعی از درجه حرارت های مهم و موارد تشخیصی تا بهبود عملکرد موتور تا ایمنی خودروها مورد استفاده قرار میگیرند. از داده های خوانده شده توسط ترموکوپل موتور و سایر حسگرهای وسایل نقلیه می توان برای نظارت و تنظیم عواملی مانند قرائت گازهای خروجی، عملکرد سر سیلندر و شمع، عملکرد ترمز دیسک، سلامت باتری و تغییر در محیط های خارجی استفاده کرد.

ترموکوپل برای دیگهای بخار، سنسورهای گرمایشی و کوره ها

ترموکوپل های دیگهای بخار، سیستم های آب گرم، سنسورهای گرمایش و کوره ها به همان روشی که برای ترموستات کار می کنند مورد استفاده قرار میگیرند. از انواع گازی این وسایل به عنوان ویژگی های ایمنی استفاده می کنند و از باز شدن دریچه های گاز هنگامی که قرار است شعله گاز به دلایلی مثل باد و … خاموش گردد، جلوگیری می کنند که به همین دلیل به عنوان کنترلر خوبی برای وسایل گازسوز به شمار میرود.

مشاهده محصولات تهران المنت : کوره المنتی

ترموکوپل ترموستات

ترموکوپل برای دماسنج های غذایی، کاوشگرهای صنعتی و حسگرها

دماسنج های غذایی اغلب از فن آوری ترموکوپل استفاده می کنند تا دمای بسیار سریع و دقیق را هم در مراحل تولید و تهیه مواد غذایی و هم وعده های غذایی کامل ارائه دهند. بر خلاف دماسنج پذیرایی سنتی، قرار نیست ترموکوپل ها هنگام پخت و پز در غذا باقی بمانند. زمان پاسخ سریع یک ترموکوپل، مثلاً در یک دماسنج غذایی دیجیتال به این معنی است که می توان از آن برای انتقال سریع و دقیق دمای دقیق در مکان های مختلف روی اجناس بزرگتر، مانند گوشت و مرغ، بدون نیاز به انتظار برای ثبت دماسنج، استفاده کرد. به زبان ساده خواندن حرارت صحیح در هر نقطه.

مطالعه مقاله ترموکوپل چیست و انواع آن از سایت تهران المنت

در نهایت

ترموکوپل ها به طور گسترده برای مصارف کارخانه ای، مکانیکی یا آزمایشگاهی در نظر گرفته شده اند که دارای ویژگی هایی مانند کاوشگرهای مغناطیسی و ترموسنسورهای قوی تر نیز هستند تا بتوانند در محیط هایی با تقاضای بیشتر از آنچه معمولاً برای بیشتر مصارف خانگی لازم است، عملکرد خوبی را ارائه دهند.

 

 

 

نظر کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰