لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
Search

المنت فلنج دار چیست وکارایی آن در صنعت؟

adminET

| ۱۳۹۹/۰۷/۱۶

6

مقدمه

المنت وسیله ای است که توسط آن انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی تبدیل می شود. المنت ها بر اساس ساختاری که دارند به انواع متفاوتی تقسیم میشوند، از جمله: المنت سرامیکی، المنت شیشه ای، المنت میله ای، المنت حلقه ای، المنت ضد اسید، المنت فشنگی، المنت نواری، المنت فلنج دار و … . در اینجا […]

المنت وسیله ای است که توسط آن انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی تبدیل می شود. المنت ها بر اساس ساختاری که دارند به انواع متفاوتی تقسیم میشوند، از جمله: المنت سرامیکی، المنت شیشه ای، المنت میله ای، المنت حلقه ای، المنت ضد اسید، المنت فشنگی، المنت نواری، المنت فلنج دار و … . در اینجا قصد داریم تا درباره ی المنت فلنج دار و کارایی آن در صنعت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید…

آشنایی با المنت فلنج دار و کارایی و ساختار آن

المنت فلنج دار یکی از المنت های پرکاربرد در مصارف صنعتی، کارخانه های شیمیایی و لوازم برقی خانگی مختلف است. از ویژگی منحصر به فرد آنها، تولید گرمای سریع، مصرف انرژی پایین و افت حرارتی است. از این المنت برای گرم کردن مخازن مختلف حاوی مایعات استفاده می شود. در مدل ها و انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند. دلیل نام گذاری این المنتها، این است که اغلب در مایعات غرق میشوند و اصلی ترین اجزای آن ها فلنج میباشد، همچنین از چند پین کوچک و تعدادی لوله در اطراف فلنج تشکیل شده اند.

این المنت ها با توجه به نوع گرما دهی و استفاده به دو دسته کلی مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند. در نوع مستقیم، المنت مستقیما با مایعی که باید گرم کند، ارتباط دارد و داخل آن قرار می گیرد. از مزایای این مدل میتوان به سرعت بیشتر در گرم شدن مایع اشاره نمود.

المنت فلنج دار خرید

مشاهده محصولات تهران المنت : المنت میله ای پره دار

معایب المنت فلنج دار

از معایب آن هم به خوردگی المنت باید اشاره کرد که به علت تماس مستقیم است. اما در نوع غیر مستقیم این ارتباط وجود ندارد، یعنی ممکن است در محل مورد نیاز ما احتمال خوردگی به حدی بالا باشد که استفاده از المنت فلنج دار مستقیم معقول نباشد، در این صورت المنت فلنج دار غیرمستقیم انتخاب مناسبی است.

مهم ترین مدل های المنت فلنج دار

از مهم ترین مدل های المنت فلنجی می توان به المنت فلنجی ضد انفجار، المنت فلنجی سوپر هیتر، المنت فلنج دار مخزنی، المنت فلنجی گرد استیل ۳۶۰، المنت فلنجی تخت آهنی، المنت فلنجی واشردار، المنت فلنجی تانکری، المنت فلنجی آبگرمکنی،المنت فلنجی ترموستات دار و … اشاره کرد.

المنت فلنج دار فروش

مهمترین مزایای استفاده از المنتهای فلنج دار

ایجاد گرما در دمای بالاتر از نقطه جوش : اکثر المنت های فلنج دار برای گرمایش بیش از ۲۳۰ درجه فارنهایت طراحی شده اند تا اطمینان حاصل شود که آب به طور کامل جوش داده شده و به بخار تبدیل شده است. با خرید المنت های فلنج دار میتوانید با انتقال مستقیم حرارت به مایع، باعث گرم شدن آن شوید.

کنترل دقیق دما : یکی دیگر از مزایای خرید المنت فلنج دار این است که شما کنترل دقیقی بر دمای خروجی دارید. اکثر المنت ها به RTD ها و ترموکوپل های دیجیتال متصل می شوند تا بتوانید در هر زمان نظارت و کنترل دقیقی بر دمای محیط داشته باشید. استفاده از این المنت برای کنترل دما در محیط های گازی بسیار کارآمد و ضروری است.

نصب و نگه داری ساده : این المنت را می توانید به راحتی روی بدنه مخزن نصب کنید و هنگامی که دمای آن به حد مورد نظرتان رسید می توانید آن را خارج کنید. شما همچنین می توانید در هر لحظه به المنت دسترسی داشته باشید.

طول عمر بیشتر و توان مصرفی کمتر : المنت ها به شکلی ساخته شده اند که نسبت به سایر المان های گرمایشی طول عمری حدود ۳ برابر بیشتر دارند. این طول عمر بالا که در مورد المنت های فلنج دار نیز صادق است باعث می شود تا سال ها بتوانید از آن ها با بهترین کیفیت استفاده کنید. و مصرف انرژی، یکی از فاکتورهای مهم در تمام مصارف صنعتی و خانگی است که سعی داریم آن را تا حد ممکن کاهشدهیم. که المنت فلنج دار نیز کاهش چشمگیر توان مصرفی دارد که باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها میشود.

مشاهده محصولات تهران المنت : المنت میله ای ۵۰۰ وات

المنت فلنج دار چیست وکارایی آن در صنعت؟

از کاربردهای مختلف المنت فلنج دار میتوان به موارد زیر اشاره نمود

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره شد، استفاده از المنت فلنجی در صنعت و لوازم خانگی و استخر و مخازن نگه داری مایعات مختلف، بسیار رایج و متداول است. از انواع مختلف کاربرد المنت فلنجی باید به لوازم خانگی مختلف مانند چای ساز ها، سماورهای برقی و … و در صنایع باید به صنایع شیشه، صنایع پلاستیک، سردخانه ها، کارخانه جات بسته بندی، خشک کن ها، مخازن مختلف نگه داری مایعاتی مانند آب، روغن گاز و نفت و خشک کردن گاز در پمپ های بنزین اشاره نمود.

مطالعه مقاله : آموزش ساخت المنت میله ای

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نظر کاربران

6 نظر

6 پاسخ

  1. مطلب خوبی رو ارائه دادین و اینکه المنت های فلنج دار محیط زیست رو هم الوده نمیکنند.

    1. بله درسته ، شما میتونید در بخش مقالات سایت ما مطالعه بیشتری راجع به انواع هیتر های حرراتی داشته باشد

  2. سلام. ممنون از سایت بسیار خوبتون. یه سوال داشتم: من المنت فلنجی میخوام که دایم در داخل محلول باشه و دمای حداکثر ۱۵۰ درجه بهم بده و البته کنترول دما هم داشته باشه. چه مدلی رو توصیه میکنید؟ ممنون میشم جواب بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰