لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
Search
المنت کوره ای خرید

المنت کوره ای، چگونگی ساخت و موارد استفاده از آن

adminET

| ۱۳۹۹/۰۶/۱۷

0

مقدمه

امروز در بسیاری از کارگاه ها، کارخانه ها و کوره پز خانه ها برای تولید گرما و یا ذوب کردن مواد مختلف از جمله فلزات درکوره از المنت کوره ای یا المنت فوق حرارتی که توانایی تولید گرمای بسیار شدید و زیادی را دارد استفاده می کنند. در واقع هدف اصلی المنتهای کوره ای دستیابی […]

امروز در بسیاری از کارگاه ها، کارخانه ها و کوره پز خانه ها برای تولید گرما و یا ذوب کردن مواد مختلف از جمله فلزات درکوره از المنت کوره ای یا المنت فوق حرارتی که توانایی تولید گرمای بسیار شدید و زیادی را دارد استفاده می کنند. در واقع هدف اصلی المنتهای کوره ای دستیابی به دمای بالا، جهت عملیات حرارتی و ذوب است.

المنت کوره ای چیست ؟ و از چه موادی در ساخت آن استفاده میشود؟

المنت کوره ای، تجهیزی است جهت گرم کردن شدید و همچنین سوزاندن کامل مواد و ذوب کردن برخی از فلزات که رایج ترین و متداول ترینِ این المنت های کوره ای می توانند دمای کوره را تا حدود ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد برسانند. اساس کار آنها نیز بدین گونه است که؛ از یک صفحه سرامیکی با فرو رفتگی خاصی استفاده می کنند که المنت حرارتی به شکل یک مارپیچ در آن قرار می گیرد.

از آنجا که در کوره های الکتریکی ما به دنبال تولید حرارت و گرمای بسیار زیادی هستیم، المنت کوره ای باید از ماده ای که مقاومت الکتریکی بسیار بالا و نقطه ذوب بالایی دارد ساخته شود. که معمولا، محبوب ترین آلیاژ به کار رفته در المنتهای حرارتی و همچنین المنتهای کوره ای نیکروم می باشد، چرا؟ زیرا نیکروم دمای ذوب بسیار بالایی دارد، حدود ۱۴۰۰ تا ۲۵۵۰ درجه سانتی گراد. اکسیده نمی شوند، حتی در دماهای بسیار بالا.

مشاهده صفحه قیمت کوره المنتی در سایت تهران المنت

المنت کوره ای قیمت

در دماهای بالا خیلی هم منبسط نمی شوند. همچنین از آلیاژ آهن، کروم و آلومینیوم در ساخت آن استفاده نیز می شود، که می توانند با عبور جریان الکتریکی از خود تا ۱۴۲۵ درجه سانتی گراد و یا ۲۶۰۰ درجه فارنهایت حرارت تولید کنند که این نوع دما برای صنایع مختلف مورد نیاز و کاربردی است. مقاومت الکتریکی این آلیاژها تقریبا مستقل از دما بوده و بسیار زیاد است.

انواع المنتهای کوره ای

المنت های کوره ای مختلف، در واقع به نوعی کوره های مختلف را شکل می دهند. برخی از این المنت ها و کوره ها به شرح زیر میباشند:

المنت کوره های القایی

روش کار این کوره ها بدین گونه است که جسمی که هادی الکتریسیته است را داخل مداری مارپیچی شکل فلزی قرار میدهند تا شدت جریان الکتریکی متناوب با فرکانس ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ از آن عبور کند. در جسم هادی، جریان های القایی موسوم به جریان فوکو ایجاد میشود که همین جریان ها باعث گرم شدن جسم مورد نظر میشوند.

المنت کوره های مارپیچی نیکروم

از المنت های کوره ای به جنس نیکروم و به شکل مارپیچ در این کوره های الکتریکی استفاده میکنند. معمولا این نوع المنت نیز دارای ابعاد استاندارد و مشخصی است. حلقه های استفاده شده در این المنت فوق حرارتی با استفاده از سیمان مخصوصی روی یک لوله ثابت شده است. کوره های الکتریکی مارپیچی نیکروم می توانند تا ۱۳۰۰ درجه فارنهایت را نیز تحمل کنند.

مشاهده صفحه قیمت المنت سرامیکی در سایت تهران المنت

المنت کوره ای ساخت

المنت کوره تشعشعی

حرارت و آتش مستقیم نباید به بعضی از فلزات برخورد کند، چرا که موجب اکسید شدن آن ها میشود. که از کوره های تشعشعی برای حل این مشکل استفاده میکنند. در این کوره ها شعله به دیواره ها برخورد کرده و مانع از رسیدن حرارت مستقیم به فلز میشود.

المنت کوره های مقاومتی با مارپیچ پلاتینی

کوره های مارپیچی نیکروم به  دماهای بالاتر از ۱۳۰۰ درجه سانتی گراد پاسخ نمیدهند، بنابراین نیاز به کوره های مارپیچی پلاتینی نیاز خواهید داشت. همانطور که از نام آنها پیداست، در این کوره ها، فلزِ گرماده پلاتین است. که می توانند دمایی بیش از ۱۳۰۰ درجه سانتی گراد را پاسخگو باشند.

کوره قوسی

در این نوع کوره برای ایجاد گرما از اختلاف سطح الکتریکی و نتایج حاصل از آن استفاده میشود. برای تولید گرما دو نوک دو قلم زغالی را در مقابل یکدیگر قرار داده و بین آن ها اختلاف سطح الکتریکی اعمال میکنند. که در اثر این اختلاف، پتانسیل مقداری الکترون از کاتد خارج و به سمت آند حرکت کرده تا وارد آن شوند. به این ترتیب جریان الکتریکی در مدار برقرار شده و عبور آن از المنت کوره ای باعث تولید گرما میشود.

مشاهده صفحه قیمت المنت میله ای در سایت تهران المنت

المنت کوره ای تولید
المنت های کوره مارپیچ مولیبدن

در این نوع کوره، قطر حلقه مارپیچ المنت کوره ۶ سانتی متر است و طول سیم هم حدود ۲۰ متر است. کوره های با مارپیچ مولیبدن می توانند دمایی نزدیک به ۱۵۶۰ درجه داشته باشند.

کوره تابشی

در این نوع کوره از انرژی خورشیدی برای تولید انرژی و گرما استفاده میشود. در کوره تابشی از این خاصیت در کنار تمرکز نور به وسیله آینه ها استفاده میشود، بدین گونه که یک یا چند آینه تخت به روش های خاصی در کنار یک یا چند آینه مقعر قرار میگیرند. شعاع های نوری در ابتدا به آینه مسطح طوری تابیده میشوند که پرتو بازتابی موازی با محور اصلی آینه مقعر به آن بتابد. نور در بازتاب در محور آینه مقعر متمرکز می شود. در این حالت بوته را در کانون آینه قرار می دهند تا تمام نورهای بازتابی به آن بتابد. با استفاده از این کوره می توان دما را تا ۳ هزار درجه فارنهایت افزایش داد و چندین کیلو وات انرژی تولید کرد.

مطالعه مقاله المنت نواری چیست از سایت تهران المنت

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نظر کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰