لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
Search
قیمت المنت فشنگی

مشخصات المنت فشنگی و کاربرد آن

adminET

| ۱۳۹۹/۰۲/۰۱

0

مقدمه

از آنجایی که مدل های مختلفی از المنت تولید شده و در بازارهای فروش عرضه می شوند، انتخاب بین این مدل های مختلف مستلزم شناخت کافی از آن ها است. یکی از انواع المنتها، المنت فشنگی میباشد که در این مطلب قرار است به ارائه برخی توضیحات و پاسخ گویی به برخی از سوالات متداول […]

از آنجایی که مدل های مختلفی از المنت تولید شده و در بازارهای فروش عرضه می شوند، انتخاب بین این مدل های مختلف مستلزم شناخت کافی از آن ها است. یکی از انواع المنتها، المنت فشنگی میباشد که در این مطلب قرار است به ارائه برخی توضیحات و پاسخ گویی به برخی از سوالات متداول پیرامون استفاده از المنت فشنگی بپردازیم. وجود المنت فشنگی باعث شده است که نیازهای بسیاری از جمله انتقال سریع حرارت، کاهش هزینه های صنایع، استهلاک پایین و … تا حدودی برطرف شود. المنت فشنگی به دلیل حمل و نقل آسان و قیمت پایین باعث انقلابی در صنایع مربوطه شده است و کارایی آن ها را دو چندان کرده است.

المنت فشنگی چیست ؟ و ساختار آن به چه صورت است ؟

بی شک تا به حال نام المنت به گوش شما خورده است. المنت های فشنگی یکی از اقلام صنعتی پرکاربرد هستند که در بسیاری از لوازم صنعتی گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند. این المنت ها مانند نامی که دارند قطر کمی دارند و دراز و باریک هستند. المنت های فشنگی این توانایی را دارند که وات های بالایی ایجاد کنند و در افزایش درجه حرارت و دما تاثیرگذار باشند.

هدف اصلی از طراحی آن ها، قرارگیری در داخل سوراخ ها است. المنت فشنگی از نظر ظاهر با بسیاری دیگر از المنت ها تفاوت دارد. بدین گونه که ظاهر این مدل به شکل یک لوله گرد و با سطح مقطع دایره ای است. و همانطور که احتمالاً خودتان نیز حدس میتوانید بزنید، دلیل طراحی این ‌چنینی، قرارگیری آسان ‌تر المنت در داخل سوراخ ‌ها و حفره ‌ها است.  به همین منظور، المنت فشنگی با قطرهای مختلفی ساخته می شود تا در شرایط کاری متفاوت به راحتی بتوان از آن ها استفاده کرد. پیش از استفاده از المنت فشنگی، عموماً حفره ها را با استفاده از دریل های استاندارد و مخصوص حفر می کنند.

تصمیم گیری در مورد قطر حفره ارتباط مستقیمی با تصمیم گیری در مورد قطر المنت مورد استفاده خواهد داشت. جنس این المنت ها از فولاد ضد زنگ می باشد. همچنین در درون این المنت سیم پیچی قرار داده شده است که سبب افزایش بار الکتریکی می شود و مانند مقاومت عمل خواهد کرد.

ساخت المنت فشنگی

ساختار المنت فشنگی

در ساختار المنت حرارتی (تولید المنت) المنتهای فشنگی (کارتریجی فابریک ) بدین شکل است که سیم کروم نیکل پیچیده شده در اکسید منیزیم در جای ویژه خود ودر لایه ای بین وایر و سطح بیرونی فشرده شده است. به علت تمرکز سیم در مرکز هیتر مقاومت گرمایی در مقایسه با سایر المنتها پایین تر است. ساختار المنت های فشنگی را می توان به شش دسته تقسیم کرد که عبارت اند از :

سیم پیچی حرارتی.

عایق.

غلاف.

تراکم وات.

ترمینیشن.

نوع سیم سربی

خرید المنت فشنگی

المنت فشنگی چطور کار می کند ؟

فرآیند کار کردن و سازوکار این المنت بسیار ساده است. جریان متناوب از طریق سیم پیچی وارد این المنت شده و سیم مقاوم را داغ می کند. بنابراین، انرژی گرمایی حاصل از المنت از طریق سیم منتقل می شود – ابتدا به غلاف منتقل شده و از طریق پوشش سطح غلاف به محیط اطراف هدایت می شود. جالب است بدانید که تمام انرژی به محیط منتقل می شود! به همین خاطر، المنت فشنگی به عنوان بهترین نوع المنت از نظر کارایی و بهره وری در انتقال گرما به یک فلز جامد شناخته می شود.

ویژگیهای المنت فشنگی

در هنگام استفاده از این المنت نباید نگران بود چرا که ایمنی در آن بسیار بالا است و هیچ گونه احتمال آسیب رساندن نخواهد داشت. پوشش اطراف المنت از جنس استیل می باشد که این امر سبب جلوگیری از زنگ زدن خواهد شد. پایین بودن قطر المنت فشنگی، بدین معنی که به دلیل دارا بودن قطر پایین باعث می شود نسبت به حرارتی که ایجاد می کند فضای کمتری اشغال کند. یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث شده است کاربرد المنت فشنگی را افزایش دهد، مقاومت آن نسبت به ضربه و حرارت می باشد. با توجه به اینکه داخل المنت فشنگی سیم ها دور هسته ای از جنس سرامیک هستند، باعث افزایش درجه حرارت می شود.

در ساخت این المنت ها از فولاد ضد زنگ استفاده شده است. ضد زنگ بودن المنت باعث می شود که در شرایط خاصی که رطوبت محیط بالا است و یا داخل مخازنی که با آب پر شده اند بتوان از آن استفاده نمود. شاید بتوان گفت مهم ترین مزیت و ویژگی المنت فشنگی، سرعت انتقال حرارت آن در محیط های فشرده و غلیظ است؛ یعنی المنت فشنگی بهترین انتخاب برای بالا بردن حرارت در سیالات تراکم ناپذیر است و می تواند دمای این سیالات را در کمترین زمان افزایش داده و ویسکوزیته سیال را کاهش دهد.

 

انواع المنتت فشنگی

کاربردهای المنت فشنگی

  1. ابزار اندازه گیری سنسور و اکستروژن (استخراج).
  2. المنت تورپیدو برای قالب گیری های تزریقی.
  3. قالب ریزی و سازه های پلاستیکی.
  4. صنایع غذایی.
  5. کمپرسورهای HVAC.
  6. سلول های سوختی.
  7. محصولاتی که در صنعت پزشکی کاربرد دارند.
  8. در صنایع ریخته گری.
  9. آکواریوم و استخرها
  10. و …

صنایعی که عموماً از المنت فشنگی استفاده می کنند، شامل صنایع پزشکی، صنایع تولید و پردازش مواد غذایی، بسته بندی و همچنین قالب سازی پلاستیکی میباشد. با این حال، این نوع المنت بسیار پرقدرت بوده و قابلیت این را دارد تا برای مصارف صنعتی بسیار قوی ‌تر و چالش‌ برانگیزتر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

 مقاله آموزش ساخت المنت میله ای را از سایت تهران المنت بخوانید

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نظر کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰