لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
Search
تولید المنت حرارتی فنری در تهران

المنت فنری چیست؟

adminET

| ۱۴۰۰/۰۳/۱۷

0

مقدمه

المنت های حرارتی؛ انواع و اقسام تجهیزات تولید کننده گرما در هیترهای الکتریکی را گویند. این نوع تجهیزات گرمایی در اندازه ها و فرم های مختلف تولید و به بازار عرضه میشوند. بیشترین تفاوت موجود در ساخت آنها برمیگردد به پیکربندی و جنس مواد به کار رفته در آنها و هدف مشترک مبدل های حرارتی: […]

المنت های حرارتی؛ انواع و اقسام تجهیزات تولید کننده گرما در هیترهای الکتریکی را گویند. این نوع تجهیزات گرمایی در اندازه ها و فرم های مختلف تولید و به بازار عرضه میشوند. بیشترین تفاوت موجود در ساخت آنها برمیگردد به پیکربندی و جنس مواد به کار رفته در آنها و هدف مشترک مبدل های حرارتی: تبدیل انرژی الکتریسیته به انرژی گرمایی تا بیش از ۷۰۰ درجه سانتی گراد و توزیع انرژی از طریق جامدات، مایعات و گازها است. در ادامه می خواهیم به بررسی یکی از انواع المنت ها بپردازیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

هر آنچه که باید درباره المنت فنری بدانید

المنت فنری؛ همانطور که از نامش پیداست، متشکل از ساختاری فنر مانند است. بدین معنی که جنس سیم های فنری به کار رفته در آنها ترکیبی از آهن و نیکل است که به دلیل وجود این ترکیبات از مقاومت الکتریکی بسیار بالایی برخوردارند و می توانند با عبور جریان برق حرارت زیادی را نیز تولید کنند. مزایای مهم این المنت ها ۱- ساختار فنر مانندشان است که فضای کمتری را اشغال مینمایند و ۲- توان حرارتی بالای آنها است و ۳- به دلیل شکل فنر مانند حالت کشسانی داشته که میتواند حدود سه برابر بزرگتر از اندازه خودش کش آید.

مشاهده محصولات تهران المنت : المنت تسمه ای

قیمت المنت حرارتی فنری با بهترین قیمت

موارد کاربری المنت های فنری عبارتند از:

استفاده در برخی لوازم خانگی مثل بخارپز، سرخ کن، بخاری برقی، چای ساز، پلوپز، سشوار، قهوه ساز و … و در صنایع مختلفی نظیر تنورهای برقی، گرمکن های قالب تزریق پلاستیک، فنری کوره ای و … که کاربرد دارند مشاهده نمود.

مشاهده محصولات تهران المنت : المنت سرامیکی

دانستنی های لازم درباره ی عنصر فنر که در ساخت المنت به کار میرود

یک عنصر فنر دارای دو شکل اساسی بوده که اولین آن کلاسیک است. این فنر دو گره از مدل را به هم متصل می کند و می تواند محوری یا چرخشی باشد. برای یک فنر محوری، یک سختی فنر، k به عنصر فنر اعمال می شود. فنر یک فاصله x را منحرف می کند. این فاصله به نیروی محوری در عنصر فنر،F  و سختی فنر بستگی خواهد داشت. فاصله انحراف فنر را می توان با معادله x = F / k  محاسبه کرد. برای یک فنر چرخشی، یک سختی پیچشی،k t  به عنصر فنر اعمال می شود. فنر از طریق یک زاویه q می چرخد. این زاویه به لحظه اعمال شده به فنر،M  و سختی پیچشی بستگی خواهد داشت. زاویه ای که فنر از طریق آن می چرخد ​​را می توان با معادله M / k t محاسبه نمود. شکل دوم عنصر فنر فنر DOF بوده که این فنر از هر گره ای که به آن متصل است یک DOF واحد متصل می کند. این فنر مقدار سختی آن که برای فنر کلاسیک شرح داده شده خواهد داشت.

مطالعه مقاله کاربرد ترموکوپل در لوازم خانگی از سایت تهران المنت

در نتیجه عنصر فنر، عنصر محدود یک بعدی و ساده ترین نوع عنصر بوده که در المنت حرارتی به کار میرود.

نظر کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰