لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
Search
بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

adminET

| ۱۴۰۱/۰۵/۰۴

0

مقدمه

همانطور که در مقالات قبل بیان شد، ترموکوپل سنسوری برای اندازه گیری دما در تعدادی از فرآیندها است. از دوپایه سیم ساخته شده از فلزات غیر مشابه تشکیل شده اند که در یک انتها با هم ثابت شده و یک اتصال ایجاد می کنند. هنگامی که این اتصال تغییر دما را تجربه می کند، ولتاژ […]

همانطور که در مقالات قبل بیان شد، ترموکوپل سنسوری برای اندازه گیری دما در تعدادی از فرآیندها است. از دوپایه سیم ساخته شده از فلزات غیر مشابه تشکیل شده اند که در یک انتها با هم ثابت شده و یک اتصال ایجاد می کنند. هنگامی که این اتصال تغییر دما را تجربه می کند، ولتاژ ایجاد می شود، این ولتاژ می تواند اندازه گیری شود و به دما ارجاع داده شود. از این عمل به عنوان اثر Seebeck  یاد می کنند. ترموکوپل ها در انواع مختلفی چون تیپ S، تیپ R، تیپ N، تیپ K، تیپ J و … تولید می شود. در ادامه به بررسی نوع S آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کاربردهای ترموکوپل نوع S
کاربردهای ترموکوپل نوع S

هر آنچه که باید درباره ترموکوپل نوع S بدانید

ترموکوپل نوع S ساخته شده از ترکیبات پلاتین (۱۰٪ رودیوم) و پلاتین است. محدوده دمایی آن بین ۹۸۰ تا ۱۴۵۰ درجه سانتی گراد است. ترموکوپل نوع S در کاربردهایی با دمای بسیار بالا استفاده می شود. به طور کلی محدوده دمایی ۰ تا ۱۴۵۰ درجه سانتی‌ گراد را با عدم قطعیت ‌های ۰.۱۵ درجه سانتی ‌گراد در بیشتر این محدوده پوشش می‌ دهد. به همین دلیل استفاده گسترده در صنایع مختلف دارد. جالب این است که ترموکوپل نوع R و S شباهت زیادی به هم دارند و به همین دلیل میتوان آنها را در یک دسته بندی قرار داد.

ترموکوپل های تیپ S هرگز نباید در کاهش اتمسفر استفاده شوند. مانند تمام ترموکوپل ‌های پلاتینیومی، باید همیشه با یک لوله محافظ سرامیکی محافظت شوند. عایق های آلومینا و لوله های محافظ برای جلوگیری از آلودگی سیلیس از سرامیک های مولایت ترجیح داده می شوند.

مشاهده محصولات تهران المنت: خرید ترموکوپل

نکات مثبتی که باعث محبوبیت این نوع ترموکوپل شده است عبارتند از:

  • دوام و استحکام بالا.
  • دقت بالا.
  • سادگی و قیمت مناسب.

نکته مهم:

هنگامی که  ترموکوپل های نوع S به طور مداوم در دماهای بالا مورد استفاده قرار می گیرند، عناصر می توانند رشد دانه های بیش از حد را در زمان ایجاد کنند و باعث شکستگی مکانیکی ترموکوپل شوند. در بیشتر شرایط، ترموکوپل های پلاتین را نباید در هیچ نوع لوله فلزی یا برنامه هایی که بخارات فلزی وجود دارد، قرار داد.

مشاهده محصولات تهران المنت: ترموکوپل تیپ k

هر آنچه که باید درباره ترموکوپل نوع S بدانید
ترموکوپل نوع S

از جمله کاربردهای ترموکوپل نوع S عبارتند از:

در واقع ترموکوپل های رودیوم پلاتین برای کاربردهای دمای بالا در فرآیندهای مختلف تولید، مناسب هستند. آنها به طور گسترده ای در اندازه گیری دما در متالورژی پودر، کوره روشن تف جوشی، کوره خلاء، کوره ذوب، شیشه، صنایع داروسازی، بیوتکنولوژی، کوره فولادسازی و کوره حمام نمک صنعتی و سرامیکی استفاده میشوند.

در نهایت

مجموعه‌ های ترموکوپل را می ‌توان با تعدادی اتصالات و لوازم جانبی همانند کابل های تقویت کننده یا جبران کننده یا دوشاخه ها و پریزهای استاندارد و مینیاتوری و … متناسب با هر کاربردی عرضه کرد. همچنین، نوع ضد آب و هوا، ضد انفجار، سرهای ترمینال ورودی بالا یا زاویه ای امکان اتصال آسان به یک سیستم ابزار دقیق را فراهم می کنند. اتصالات فشرده سازی مختلف نیز می تواند برای تثبیت ترموکوپل در برنامه یا ورودی فرآیند استفاده شود.

مطالعه مقاله بررسی pt100 سنسور در تهران المنت

برای اطلاعات بیشتر یا گفتمان در مورد محصول مورد نظر خود می توانید با شماره تلفن ۳۳۵۳۱۳۲۹ ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

نظر کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰