لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
Search
چند نوع المنت بخاری تولید می شود

چند نوع المنت بخاری تولید می شود

adminET

| ۱۳۹۸/۱۱/۱۹

5

مقدمه

بخاری برقی، این روزها به دلایل مزایای زیادی از جمله ایمنی قابل قبول، افت هزینه، قدرت و راندمان بالا، عدم تولید گازهای سمی و حمایت از محیط زیست و قابلیت انتقال گرما آن هم به مسافت های طولانی جای پایش را در صنعت محکم کرده است و جایگزین مناسبی برای بخاری های گازی شده است. […]

بخاری برقی، این روزها به دلایل مزایای زیادی از جمله ایمنی قابل قبول، افت هزینه، قدرت و راندمان بالا، عدم تولید گازهای سمی و حمایت از محیط زیست و قابلیت انتقال گرما آن هم به مسافت های طولانی جای پایش را در صنعت محکم کرده است و جایگزین مناسبی برای بخاری های گازی شده است. زیرا هنوز هم در برخی از نقاط کشور هستند که از داشتن گاز و سوخت محرومند و اما برق که نعمت بزرگی است در بیشتر نقاط کشور در دسترس می باشد و می توان از بخاری های برقی برای گرم کردن استفاده نمود. در این مقاله قصد داریم تا انواع المنت استفاده شده در بخاری های برقی را شرح دهیم که میتوان از این نوع بخاری ها با توجه به مکان ها استفاده نمود.

فروش المنت حرارتی در کارگاه تهران المنت واقع در خیابان لاله زار تهران

معرفی انواع المنت بخاری:

بخاری برقی یا همان هیتر برقی همانطور که از نامش پیداست وسیله ای گرمازا می باشد که منبع تولید انرژی گرمایی آن از برق است. که نسبت به بخاری های گازی استفاده از آنها راحت تر است و نیازی به دودکش هم ندارند.

بخاری برقی تابشی:

همانطور که از نامش پیداست در این نوع بخاری گرما در واقع از طریق تابش ایجاد شده توسط لامپ و یا المنت دستگاه می باشد که در واقع بیشتر اوقات در این نوع بخاری ها از المنت شیشه ای استفاده میشود . که در این نوع بخاری برقی تابشی از چندین المنت استفاده می شود و معمولا یک سطح بازتابنده در بخش پشتی المنت ها قرار دارد و توانی بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ وات دارند. در این نوع بخاری ها تابش حاصل می تواند تا زمانی که به جسمی برخورد نکرده است از فضا عبور کند. این بخاری ها بی صدا عمل می کنند.

بخاری برقی فن دار:

این نوع بخاری ها هم نیز مانند دیگر بخاری برقی ها دارای المنت می باشند با این تفاوت گرما توسط فن به محیط انتقال داده می شود. این نوع بخاری ها دارای ترموستات تنظیم و سنسور خاموش شدن در صورت گرم شدن بیش از حد دستگاه می باشند. که از این نظر دارای امنیت بالایی هستند. که این نوع بخاری ها برای استفاده در محیط های مرطوب و یا با رطوبت بالا نسبتا مناسب نیستند. و در حال حاضر طرفداران زیادی در بازار دارد. که معمولا در این نوع بخاری ها از المنت سرامیکی استفاده میشود

بخاری برقی کانوکتور:

این نوع بخاری مانند دو نمونه ی قبلی از المنت برای گرمازایی استفاده می کند. که این بخاری ها نسبت به دو نوع قبلی دارای ابعاد بزرگ تری می باشد و امکان استفاده از فن را نیز دارد اما فن استفاده شده در آن جهت انتقال گرما نمی باشد و یا روشن بودن فن دستگاه اختیاری می باشد. این نوع بخاری بدون صدا عمل می کند.

المنت ۳۰ سانتی بخاری برقی:

از المنت های سرامیکی در بخاری های برقی استفاده می شود که این نوع المنت ها در حدود ۶۰۰ وات در ساعت توان مصرف می کنند و توان مصرفی آنها بسته به نوع سیم و اندازه المنت تغییر می کند. جنس بدنه ی آنها از سرامیک بدون لعاب است و نوع سیم استفاده شده ۰.۰۴ می باشد.

بخاری حمامی:

این نوع بخاری از انواع بخاری هم تابشی و هم فن دار می باشد که برای قرار گیری در سرویس های بهداشتی و حمام تولید می شوند. نصب این گونه بخاری ها حتما باید توسط سیم برق ضد آب انجام شود و نصب این نوع بخاری ها در محیط هایی با رطوبت ۱۰۰ درصد کاملا بی خطر است.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولیدکنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

مطالعه مقاله آموزش ساخت المنت میله ای از سایت تهران المنت

نظر کاربران

5 نظر

5 پاسخ

  1. راهنمای خوبی ارائه دادین. خدا قوت. من خودم از المنت ۳۰ سانتی بخاری برقی استفاده کردم و خوب جواب داده.

  2. سلام اطلاعات خوبی بود ممنون یک سوال داشتم برای کار بخصوصی که هم مصرف برق پایین باشه و هم حرارت زیاد نباشه یک المنت بخاری ۳۰ سانتی را تقسیم میکنم به سه قسمت ۱۰ سانتی که هرکدام با کلید مجزا خاموش و روشن شوند با برق شهری جواب نمیده یعنی شدت حرارت بالا ميره میزنه سفال ميترکونه و سیم المنت ذوب میشه چطور میشه این مشکل حل کرد که المنت به اندازه کافی سرخ بشه بدون ایجاد حرارت شدید و….
    ممنون میشوم اگر کمکم کنید???

    1. سلام دوست عزیز،سوال شما تخصصی هستش لطفا برای گرفتن جواب دقیق با ما تماس بگیرید ۳۳۵۳۱۳۲۹ ۰۲۱

  3. کوتاهترین المنت سفالی چه اندازه میتواند باشد ایا المنت سفالی ۱۰ سانتی داریم یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰