لوگو تهران المنت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
المنت بخاری برقی

چند نوع المنت بخاری تولید می‌شود

حسین خیرآبادی

| ۱۳۹۸/۱۱/۱۹

5

مقدمه

بخاری برقی، این روزها به دلایل مزایای زیادی از جمله: ایمنی قابل قبول، افت هزینه، قدرت و راندمان بالا، عدم تولید گازهای سمی و حمایت از محیط زیست و قابلیت انتقال گرما آن هم برای مسافت‌های طولانی، جای پایش را در صنعت محکم کرده و جایگزین مناسبی برای بخاری‌های گازی شده است. زیرا هنوز هم […]

بخاری برقی، این روزها به دلایل مزایای زیادی از جمله: ایمنی قابل قبول، افت هزینه، قدرت و راندمان بالا، عدم تولید گازهای سمی و حمایت از محیط زیست و قابلیت انتقال گرما آن هم برای مسافت‌های طولانی، جای پایش را در صنعت محکم کرده و جایگزین مناسبی برای بخاری‌های گازی شده است.

زیرا هنوز هم برخی از نقاط کشور، از داشتن گاز و سوخت محرومند؛ و صد البته که برق نعمت بزرگی بوده و در دسترس است، که می‌توان از بخاری‌های برقی برای گرم کردن استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم تا انواع المنت استفاده شده در بخاری‌های برقی را شرح دهیم، که می‌توان از این نوع بخاری‌ها با توجه به هر مکان و فضایی استفاده نمود.

معرفی انواع المنت بخاری

بخاری برقی یا همان هیتر برقی، وسیله‌ای گرمازا بوده که منبع تولید انرژی گرمایی آن از برق است. نسبت به بخاری‌های گازی، استفاده از آن‌ها راحت‌تر است و نیازی به دودکش هم ندارند.

بخاری برقی تابشی:

در این نوع بخاری گرما از طریق تابش ایجاد شده، توسط لامپ و یا المنت دستگاه است. در واقع بیشتر اوقات در این نوع بخاری‌ها از المنت شیشه‌ای استفاده می‌شود. همچنین از چندین المنت استفاده می‌شود و معمولا یک سطح بازتابنده در بخش پشتی المنت‌ها قرار دارد.

توانی بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ وات دارند. تابش حاصله در این بخاری‌ها می‌تواند، تا زمانی که به جسمی برخورد نکرده است، از فضا عبور کند. این بخاری‌ها بی صدا عمل می‌کنند.

بخاری برقی فن‌دار:

این نوع بخاری‌ها دارای المنت هستند، با این تفاوت که گرما توسط فن به محیط انتقال داده می‌شود. این نوع بخاری‌ها دارای ترموستات تنظیم و سنسور خاموش شدن در صورت گرم شدن بیش از حد دستگاه هستند. که از این نظر از امنیت بالایی برخوردارند.

این نوع بخاری‌ها برای استفاده در محیط‌های مرطوب و یا با رطوبت بالا نسبتا مناسب نیستند. در حال حاضر طرفداران زیادی در بازار دارد؛ که معمولا در این نوع بخاری‌ها از المنت سرامیکی نیز استفاده می‌شود.

بخاری برقی کانوکتور:

این نوع بخاری مانند دو نمونه‌ی قبلی از المنت برای گرمازایی استفاده می‌کند. این بخاری‌ها نسبت به دو نوع قبلی دارای ابعاد بزرگ‌تری است، و امکان استفاده از فن را نیز دارد. اما فن استفاده شده در آن جهت انتقال گرما نیست و یا روشن بودن فن دستگاه اختیاری است. این نوع بخاری نیز بدون صدا عمل می‌کند.

المنت ۳۰ سانتی بخاری برقی:

از المنت‌های سرامیکی در بخاری‌های برقی استفاده می‌شود، که این نوع المنت‌ها در حدود ۶۰۰ وات در ساعت، توان مصرفی دارند و این بسته به نوع سیم و اندازه المنت تغییر می‌کند. جنس بدنه‌ی آن‌ها از سرامیک بدون لعاب بوده و نوع سیم استفاده شده ۰.۰۴ است.

بخاری حمامی:

این نوع بخاری از انواع بخاری تابشی و فن‌دار است. برای قرارگیری در سرویس‌های بهداشتی و حمام تولید می‌شوند. نصب این گونه بخاری‌ها حتما باید توسط سیم برق ضد آب و در محیط‌هایی با رطوبت ۱۰۰ درصد کاملا بی خطر انجام شود.

نظر کاربران

5 نظر

5 پاسخ

  1. راهنمای خوبی ارائه دادین. خدا قوت. من خودم از المنت ۳۰ سانتی بخاری برقی استفاده کردم و خوب جواب داده.

  2. سلام اطلاعات خوبی بود ممنون یک سوال داشتم برای کار بخصوصی که هم مصرف برق پایین باشه و هم حرارت زیاد نباشه یک المنت بخاری ۳۰ سانتی را تقسیم میکنم به سه قسمت ۱۰ سانتی که هرکدام با کلید مجزا خاموش و روشن شوند با برق شهری جواب نمیده یعنی شدت حرارت بالا ميره میزنه سفال ميترکونه و سیم المنت ذوب میشه چطور میشه این مشکل حل کرد که المنت به اندازه کافی سرخ بشه بدون ایجاد حرارت شدید و….
    ممنون میشوم اگر کمکم کنید???

    1. سلام دوست عزیز،سوال شما تخصصی هستش لطفا برای گرفتن جواب دقیق با ما تماس بگیرید ۳۳۵۳۱۳۲۹ ۰۲۱

  3. کوتاهترین المنت سفالی چه اندازه میتواند باشد ایا المنت سفالی ۱۰ سانتی داریم یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

تولیدی انواع ترموکوپل نوع s در تهران المنت

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt 100

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

تهران المنت تولید کننده انواع المنت گرد باکیفیت و دوام بالا

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

محاسبه توان حرارتی

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

انواع المنت آبگرمکن در کارگاه المنت سازی تهران المنت

نحوه تست المنت آبگرمکن برقی

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

بررسی ساخت هیتر برای دستگاه جوجه کشی

بررسی ساخت هیتر برای دستگاه جوجه کشی

۱۴۰۰/۰۷/۲۰