لوگو تهران المنت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آشنایی با المنت سرامیکی و موارد استفاده آن

آشنایی با المنت سرامیکی و موارد استفاده آن

حسین خیرآبادی

| ۱۳۹۹/۰۳/۱۸

0

مقدمه

امروزه بهره‌گیری از وسایل و متریال صنعتی، مورد توجه بسیاری از افراد با مشاغل خاص قرار گرفته است. المنت‌ها نیز یکی از وسایل صنعتی موجود، دارای نمونه‌های مختلف و متنوعی در بازار هستند. از جمله آن‌ها المنت سرامیکی است، که به‌عنوان یکی از المنت‌های منحصر به‌فرد مورد توجه بسیاری از افراد بوده و هست. در […]

امروزه بهره‌گیری از وسایل و متریال صنعتی، مورد توجه بسیاری از افراد با مشاغل خاص قرار گرفته است. المنت‌ها نیز یکی از وسایل صنعتی موجود، دارای نمونه‌های مختلف و متنوعی در بازار هستند. از جمله آن‌ها المنت سرامیکی است، که به‌عنوان یکی از المنت‌های منحصر به‌فرد مورد توجه بسیاری از افراد بوده و هست.

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی المنت سرامیکی، ویژگی‌‌ها و موارد کاربردی آن بپردازیم. چنانچه به المنت سرامیکی و کارایی آن علاقه دارید، می‌توانید مطلب ما را دنبال کنید تا اطلاعات مختلف و مفیدی درباره‌ی المنت سرامیکی کسب کنید.

آشنایی با المنت سرامیکی

این نوع از المنت‌ها با بکارگیری و بهره‌مندی از یک قطعه سرامیک با مقاومت بالا ساخته و تولید می‌شوند. روی آن‌ها یک پوشش فلزی بکار رفته است. تولید گرما در این نوع المنت به وسیله‌ی جریان الکتریکی درون سرامیک صورت می‌گیرد، که این امر موجب گرم شدن محیط می‌شود.

از انواع المنت سرامیکی می‌توان به المنت سرامیکی یک تیکه و دوتیکه، المنت سرامیکی ضدزنگ، المنت سرامیکی ترمینال دار، المنت تسمه‌ای سرامیکی، المنت سرامیکی هویه، بخاری برقی، المنت سرامیکی تابشی و … اشاره نمود.

المنت سرامیکی

اجزای استفاده شده در المنت سرامیکی

المنت سرامیکی حرارتی متشکل از اجزای مختلفی بوده، که به شرح زیر است:

  • غلاف استیل: برای مقاومت و حفظ آن است؛ که این غلاف در برابر زنگ زدگی و همچنین حرارت و دمای بالا می‌تواند مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد.
  • عایق سرامیکی: باعث جذب حرارت و مانعِ از دست دادن انرژی می‌شود؛ که همین موضوع به کاهش هزینه‌ها و انرژی کمک می‌کند.
  • سیم نیکل به همراه کروم: در هسته آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای درجه حرارت بسیار بالایی هستند.

 

ساخت المنت سرامیکی

انواع کاربردهای المنت سرامیکی در دستگاه‌ها و صنایع مختلف

المنت‌های سرامیکی در اشکال فرو رفته و تو خالی، مسطح و تخت و یا به‌صورت لامپ‌های مادون قرمز سرامیکی تولید می‌شوند. افرادی که قصد استفاده از این المنت را دارند، باید با توجه به نوع هیتر، آن را برای کارهای مختلفی استفاده نمایند. کاربرد المنت‌های سرامیکی در دستگاه ‌ها و بخش‌های مختلف متفاوت است.

لامپ‌ها یا دیگر عناصر مادون قرمز سرامیکی، گرم کننده‌هایی کارآمد و بسیار قوی هستند، که با تابش موج مادون قرمز که یک موج طولانی است، به تولید حرارت یکنواخت و بهینه منجر می‌شوند.

از دیگر کاربردهای المنت سرامیکی می‌توان به بخاری برقی اشاره نمود، بخاری‌های سرامیکی معمولاً قابل حمل هستند و برای گرم کردن فضاهای کوچک به کار می‌روند. کاربرد آن‌ها شبیه به بخاری‌های الکتریکی گرمایی فلزی فن‌دار است.

با توجه به گران شدن عوامل انرژی، بخاری تابشی سرامیکی یک انتخاب به‌صرفه برای گرمایش محیط است. چرا که این نوع بخاری‌ها در عین سریع و کارآمد بودن، ایمن‌تر نیز هستند و خطر هرگونه آتش‌سوزی در منزل را کاهش می‌دهند.

المنت حرارتی سرامیکی

همچنین باعث مصرف بهینه‌ی برق می‌شوند. مواد سرامیکی از جمله مواد نیمه رسانا هستند، از خواص سرامیک این است که وقتی جریان برق به آن‌ها وارد شود، تا رسیدن به دمای خاصی از انرژی برق بهره می‌گیرد، این امر موجب ایمنی بالای آن نسبت به انواع المنت‌های فلزی دیگر است.

از این رو، از المنت‌های سرامیکی هسته‌ای، برای استفاده در غلاف فلزی برای حرارت دادن به مایعات و گازها و در تجهیزاتی که نیاز به تعویض مکرر قطعه دارند، بدون نیاز به زهکشی سیستم استفاده می‌شود.

از دیگر مصارف این المنت‌ها در صنعت، اعمال گرما بر روی سطوح پلاستیکی و فلزی، مواردی همچون: خشک کردن یک مایع برای به دست آوردن پودر آن یا رطوبت‌گیری و خشک کردن است.

متناسب با نوع کاربرد در صنعت انواع مختلفی از المنت‌‌های سرامیکی، در سایز و اشکال متنوع وجود دارد. سشوار صنعتی از انواع وسایل صنعتی است، که المنت سرامیکی در آن به کار رفته چرا که بهترین کاربرد را در عملکرد آن دارد.

کاربردهای دیگر المنت سرامیکی، قالب گیری تزریقی است. افراد می‌توانند با استفاده از این المنت به قالب گیری تزریقی و به کاهش مصرف انرژی در این کار بپردازند. از دیگر بخش‌هایی که می‌توان از المنت سرامیکی استفاده کرد، قالب گیری ضربه‌ای است.

اکستروژن پلاستیک از دیگر کاربردهای المنت سرامیکی است. ویژگی‌ این کار این است که استفاده از المنت سرامیکی برای اکستروژن پلاستیک، درجه انعطاف‌پذیری بالایی را برای افراد به همراه می‌آورد. همچنین می‌توان از این المنت در ماشین آلات پردازش پلاستیک و لاستیک استفاده کرد.

قیمت المنت سرامیکی

مهمترین مزایای استفاده از المنت سرامیکی

هیترهای سرامیکی به دلیل جنس و نوع طراحی از مزایای مهمی برخوردارند از جمله: مقاومت حرارتی بالا، طول عمر بیشتر، انتقال گرما به‌صورت یکنواخت و متعادل، مقاومت در برابر شوک‌های الکتریکی، حرارتی و استحکام مکانیکی.

نظر کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

تولیدی انواع ترموکوپل نوع s در تهران المنت

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt 100

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

تهران المنت تولید کننده انواع المنت گرد باکیفیت و دوام بالا

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

محاسبه توان حرارتی

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

انواع المنت آبگرمکن در کارگاه المنت سازی تهران المنت

نحوه تست المنت آبگرمکن برقی

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

بررسی ساخت هیتر برای دستگاه جوجه کشی

بررسی ساخت هیتر برای دستگاه جوجه کشی

۱۴۰۰/۰۷/۲۰