لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
Search
المنت کویل هیتر چیست؟

المنت کویل هیتر چیست؟

adminET

| ۱۳۹۹/۰۹/۱۶

0

مقدمه

المنت کویل هیتر؛ از کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین نوع المنت گرمایشی با کارایی بالا می باشد. همانطور که از نام آن پیداست، کویل حرارتی (سیم پیچ حرارتی یا المنت کویل هیتر ) برای بسیاری از وسایل مثل سشوار، اجاق و قهوه ساز ضروری است و می توان آن را مبنای اصلی این محصولات در […]

المنت کویل هیتر؛ از کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین نوع المنت گرمایشی با کارایی بالا می باشد. همانطور که از نام آن پیداست، کویل حرارتی (سیم پیچ حرارتی یا المنت کویل هیتر ) برای بسیاری از وسایل مثل سشوار، اجاق و قهوه ساز ضروری است و می توان آن را مبنای اصلی این محصولات در نظر گرفت. این المنت می تواند شرایطی را فراهم کند تا در مکان هایی که محدودیت فضایی وجود دارد و در بردارنده ی حجم کمی هستند، حرارت های بسیار بالایی را در صورت نیاز ایجاد نماید.

المنت کویل هیتر

همچنین طراحی این المنت به گونه ای است که نسبت به سایر هیترها قابل انعطاف تر بوده و در مدل و طرح های مختلف و اشکال مثلثی، مربع و دایره تولید می شود که کارایی بیشتری داشته و حرارت های بالاتری را نیز از خود نشان می دهد. جنس غلاف این نوع المنت (محافظ)، استاندارد سیم المنت فلز ضد زنگ ۳۰۴ می باشد. و هسته گرما زای آنها سیمی از جنس نیکل کروم (Nickel Chrome) بوده که به صورت سیم پیچی شده یا صاف می باشد. مهمترین کشورهای سازنده ی انواع المنت های کویل هیتر کشور تایوان، آلمان و فرانسه می باشند.

انواع المنت کویل هیتر

۱- المنت کویل هیتر باز

این نوع المنت از سیم مقاومتی که از جنس نیکل- کروم بوده و به پایانه ها متصل شده و بین عایق های سرامیکی قرار گرفته، تولید می شود. این نوع المنتها به دلیل عدم پوشش سیم مقاومت و وجود خطر اتصال یک کویل با کویل دیگر و از کار افتادن هیتر، تنها برای جریانهای کم سرعت مناسب و قابل استفاده می باشند.

۲- هیتر غلاف فلزی

این نوع المنت نیز از سیم مقاومت نیکل- کرومی که در یک غلاف فلزی قرار گرفته، تولید می شود و منیزیم اکسید احاطه شده اند. این نوع هیتر به دلیل مقاومت بالا، برای هر دو جریان هوایی کند و سریع ایده آل و مناسب است.

مشاهده محصولات ما : المنت فشنگی

مشخصه های المنت کویل هیتر

۱- از جمله المنت های میله ای هستند که کارایی بالاتری نسبت به هر نوع المنت میله ای دیگر از خود نشان می دهند.

۲- این نمونه از المنت ها قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی داشته به طوری که این توانایی را دارند تا دمای۷۵۰ درجه ی را در بیشتر فضاها و شرایط تحمل نموده و به طور دایم فعال باشند.

۳- این نوع المنتها از حجم بسیار کوچکی برخوردارند و این توانایی را دارند تا به سرعت و در مدت زمان کوتاهی حرارت بالایی را ایجاد کرده و آن حرارت را در زمان کمی انتقال دهند.

۴- به دلیل داشتن راندمان بالا و سرعت پاسخ گویی در بسیاری از صنایع مورد استقبال قرار گرفته است.

تولید المنت کویل هیتر

موارد استفاده از المنت کویل هیتر در صنایع مختلف

از جمله موارد استفاده چشم گیر این نوع المنت میتوان به سیستم های صنایع غذایی، قابل های راگاگرم، ماشین های بسته بندی، صنایع لاستیک و پلاستیک، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع نظامی، صنایع تحقیقاتی، صنایع پزشکی و دارویی، صنایع فلزات مذاب، سنبه دستگاه های برش، آب بندی و عایق کاری تجهیزات رستورانی، دستگاه های چاپ و پرس، ماشین های سلفون کشی، به وجود آوردن محیطی گرم، به وجود آوردن گرما در محیط هایی از صنایع نساجی و … اشاره نمود.

مشاهده محصولات ما : خرید ترموکوپل

نکات مهم در مورد المنت کویل هیتر که باید بدانید

۱- هنگام نصب باید المنت را به درستی پیچ کرد زیرا هرگونه اعمال فشار یا زور وارد کردن به آن مشکل ایجاد خواهد نمود.

۲- در هنگام نصب المنت کویل هیتر فقط قسمت سرد و بدون انحنا را می توانید به مقدار کمی خم کنید. این کار تنها باید یک بار انجام گیرد و اگر نه ممکن است موجبات صدمه و آسیب های جدی را به المنت فراهم آورد.

۳- المنت را در جایی ثابت بدون تغییر دادن وضعیت مکانی به طور محکم نصب نمایید.

۴- المنت های کویل هیتر که قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارند را تنها به صورت یک شکل مورد نظر خود انعطاف دهید و از تغییر شکل دادن المنت به طور مداوم پرهیز نمایید.

۵- قسمت هایی از المنت های کوئل هیتر که سرد هستند می تواند دمایی بالغ بر ۸۱۵ درجه را تحمل نمایند. برای اینکه سیم های المنت از هر گونه آسیبی در امان باشند بهتر است دمایی که از آداپتور انتقال به سیم های المنت هدایت می شوند کمتر از ۲۵۰ درجه باشند.

۶- نصب ترموکوپل بهتر است بر روی آخرین حلقه از المنت کویل هیتر صورت گیرد.

خرید المنت کویل هیتر

در نهایت

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

مطالعه مقاله مراکز فروش المنت در ایران از سایت تهران المنت

 

نظر کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰