لوگو تهران المنت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تفاوت المنت سرامیکی با المنت تسمه‌ای در چیست؟

تفاوت المنت سرامیکی با المنت تسمه‌ای در چیست؟

حسین خیرآبادی

| ۱۳۹۹/۰۴/۱۶

2

مقدمه

المنت‌ سرامیکی و تسمه‌ای از جمله محصولات صنعتی‌ پرکاربرد هستند که از نظر کارایی به هم شباهت دارند، اما تفاوت‌هایی نیز با هم دارند؛ در همین راستا در این محتوا به بررسی و مقایسه این دو المنت می‌پردازیم. لطفا با ما همراه باشید. آشنایی با المنت سرامیکی و کاربرد آن المنت‌های سرامیکی از یک هسته […]

المنت‌ سرامیکی و تسمه‌ای از جمله محصولات صنعتی‌ پرکاربرد هستند که از نظر کارایی به هم شباهت دارند، اما تفاوت‌هایی نیز با هم دارند؛ در همین راستا در این محتوا به بررسی و مقایسه این دو المنت می‌پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

فروش المنت تسمه ای بازار

آشنایی با المنت سرامیکی و کاربرد آن

المنت‌های سرامیکی از یک هسته از جنس نیکل و کروم ساخته می‌شوند و شباهت زیادی به المنت کویل هیتر دارند. نحوه‌ی استفاده از این المنت بدین گونه است که روی هسته یک روکش از سرامیک قرار دارد، که باعث می‌شود تا با بالا رفتن درجه حرارت هسته‌ی آن، گرما به سرامیک منتقل شود و کاربران از آن استفاده نمایند.

این نوع المنت‌ تا درجه حرارت ۲۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم می‌شود؛ در صورتیکه از ۲۵۰ درجه داغ‌تر شود، احتمال دارد طول عمر آن‌ کاهش یابد. المنت سرامیکی در بیشتر مواقع به صورت حلقه‌ای ساخته می‌شود و در ابعاد و وات‌های متنوع در بازار موجودند. موارد کاربرد آن‌ها در صنایع تولید پلاستیک، صنایع بسته‌بندی، صنایع غذایی، تولید لوله‌های پلی‌ اتلین، صنایع دارویی، تولید کاشی و سرامیک و … است.

از نمونه‌های متنوع المنت سرامیکی می‌توان به المنت سرامیکی یک تکه مستقیم، دو تکه مستقیم، المنت محافظتی شیلددار، یک تکه سیم زره‌دار، دو تکه سیم زره‌دار، المنت سرامیکی ضدزنگ، سیلیکونی، ترمینال‌ دار و … اشاره نمود، که می‌‌توانید نسبت به استفاده از آن اقدام نمایید.

مهمترین مزیت‌های استفاده از المنت سرامیکی

  1. دارای طول عمر زیادی هستند و گرمای متعادل‌تری در مقایسه با المنت سیمی ایجاد می‌کنند.
  2. هنگام استفاده، گرما را به‌صورت مساوی و متعادل توزیع می‌کند، که این امر باعث می‌شود تا مقاومت الکتریکی به خوبی در مکان یا سطح مورد نظر توزیع شود و اتلاف نگردد.
  3. این نوع المنت‌ها هنگامی احتمال ترک خوردگی و یا شکستگی در آن‌ها به وجود می‌آید، که فشار زیاد مانند: افتادن و یا وارد شدن ضربه به‌صورت مستقیم در آن‌ها ایجاد شود.

 

المنت سرامیکی

هر آنچه که باید درباره‌ی المنت تسمه‌ای بدانید

المنت کمربندی یکی از مدل‌های پرکاربرد المنت در صنایع مختلف ذوب به شمار می‌آید. این المنت، دستگاهی برای تولید گرما است که معمولا با روکشی از استیل یا ورق گالوانیزه روانه‌ی بازار می‌شود. این المنت به دلیل شکل ظاهری خود که شبیه به تسمه است؛ به این نام معروف شده و بر روی لوله‌ها و سیلندرها نصب می‌گردد و به تولید گرما می‌پردازد.

معمولا در مدل‌هایی با عرض ۲ تا ۵ میلیمتر در دسترس هستند و بیشتر در صنایع پلاستیک و دستگاه‌های اکسترودر (سیلندرهای تزریق پلاستیک) و همچنین تولید دیگر قطعات پلاستیکی همچون: لوله‌های پی وی سی، شیلنگ‌ها و داکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دمای تولیدی این المنت‌ها می‌تواند تا ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد برسد؛ که به همین دلیل در کنار صنایع پلاستیک، در صنایع ذوب و قالب گیری آلومینیوم نیز از این المنت استفاده می‌شود.

انواع المنت تسمه‌ای

المنت تسمه‌ای باید خود را با محل اتصال بر روی دستگاه‌ها هماهنگ کند. به همین دلیل این المنت‌ها از نظر شکل ظاهری به ۵ مدل اصلی زیر تقسیم می‌شوند:

  • المنت تسمه‌ای بدون پیچ و مهره
  • المنت تسمه‌ای یک تکه
  • المنت تسمه‌ای دو تکه
  • المنت تسمه‌ای یک تکه انعطاف‌پذیر
  • المنت تسمه‌ای مربعی یا مستعطیلی

المنت تسمه ای

عایق المنت تسمه‌ای چیست؟ انواع آن

عایق المنت نقش اساسی در تولید گرمای المنت حرارتی دارد. عایق‌ها که به‌عنوان رسانای گرما و قلب اصلی المنت عمل می‌کنند، در مدل تسمه‌ای به دو نوع کلی تقسیم می‌شوند:

المنت تسمه‌ای میکایی

از یک سیم با مقاومت بالا بین دو صفحه میکا ساخته می‌شود و برای حداکثر دمای کارکرد ۳۵۰ درجه سانتی‌گراد طراحی شده‌اند. همچنین دارای یک ورق آلومینیومی با مقاومت است که در برابر حرارت بالا محافظت می‌شود.

المنت تسمه‌ای سرامیکی

این المنت از قرار گرفتن یک سیم با مقاومت بالا در هسته سرامیکی تولید می‌شود. هسته سرامیکی با داشتن لولا، قابلیت انعطاف‌پذیری زیادی به المنت می‌بخشد و یک ورق فولاد ضدزنگ به همراه پیچ‌های سفت‌کننده این قطعه را همراهی می‌کنند، تا بتوان از طریق آن‌ها المنت را بر روی دستگاه‌های مختلف نصب نمود.

این المنت‌ها را می‌توان از طریق کابل یا سیم‌پیچ به منبع تغذیه متصل کرد؛ که می‌تواند دمای بیش از ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد را نیز تولید کند.

المنت تسمه ای سرامیکی

از مزایای المنت تسمه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این مدل المنت‌ها بسیار کوچک، جمع و جور بوده و به همین دلیل به راحتی بروی دستگاه‌های مختلف نصب می‌شوند.
  • به دلیل اینکه انواع مختلفی دارند، می‌توان آن‌ها را در هر شرایط و روی هر دستگاهی مورد استفاده قرار داد؛ بدین ترتیب برای تمامی نیاز های شما مدل مناسبی وجود دارد.
  • به دلیل دارا بودن طراحی بسیار ساده در مصرف انرژی نیز مناسب عمل می‌کنند و در عین توان تولیدی بالای خود مصرف پایینی دارند.
  • المنت تسمه‌ای به دلیل استفاده از ورق فولاد و یا گالوانیزه طول عمر بالایی دارد.

مشاهده دیگر محصولات ما: قیمت المنت

در نهایت

انواع هیتر صنعتی و خانگی می‌تواند در زندگی امروزه‌ی بشر نقش بسیار مهمی را ایفا کند. برای ساده‌ترین کاربردهای فردی تا مهمترین کاربردهای جمعی از هیترهای حرارتی استفاده می‌شود. نکته‌ی مهم این است که خرید و فروش انواع المنت برقی، ساخت و  تولید هیتر برقی و نگهداری این تجهیزات گرمایی بهتر است مطابق با اصول حرفه‌ای صورت گیرد.

نظر کاربران

2 نظر

2 پاسخ

  1. بسیارعالی برای لطفا برای تهيه سیم المنت و ورق عایق نسوز المنت تسمه ای وطرز تعمیر آن راهنمایی
    فرناباذ. سپاسگذارم

    1. سلام دوست عزیز ، سوالتون خیلی کلی هستش لطفا برای رسیدن به جواب دقیق تر با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

تولیدی انواع ترموکوپل نوع s در تهران المنت

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt 100

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

تهران المنت تولید کننده انواع المنت گرد باکیفیت و دوام بالا

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

محاسبه توان حرارتی

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

انواع المنت آبگرمکن در کارگاه المنت سازی تهران المنت

نحوه تست المنت آبگرمکن برقی

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

بررسی ساخت هیتر برای دستگاه جوجه کشی

بررسی ساخت هیتر برای دستگاه جوجه کشی

۱۴۰۰/۰۷/۲۰