لوگو تهران المنت
Search
Close this search box.
Search
فرق المنت تسمه ای با المنت سرامیکی

تفاوت المنت سرامیکی با المنت تسمه ای در چیست؟

adminET

| ۱۳۹۹/۰۴/۱۶

2

مقدمه

المنتها از جمله محصولات صنعتی میباشند که در مدلهای متنوع و گوناگون تولید و به بازار عرضه میشوند. حال قرار است در این راهنما شما را با المنت سرامیکی و المنت تسمه ای و کاربرد آنها در صنعت آشنا کنیم، که با مطالعه ی این راهنما به تفاوت های موجود بین این دو المنت پی […]

المنتها از جمله محصولات صنعتی میباشند که در مدلهای متنوع و گوناگون تولید و به بازار عرضه میشوند. حال قرار است در این راهنما شما را با المنت سرامیکی و المنت تسمه ای و کاربرد آنها در صنعت آشنا کنیم، که با مطالعه ی این راهنما به تفاوت های موجود بین این دو المنت پی خواهید برد، با ما همراه باشید…

فروش المنت تسمه ای بازار

آشنایی با المنت سرامیکی و کاربرد آن

المنت های سرامیکی از یک هسته از جنس نیکل و کروم ساخته میشوند و شباهت زیادی به المنت کویل هیتر دارند. نحوه ی استفاده از این المنت بدین گونه است که روی هسته یک روکش از سرامیک قرار دارد که باعث میشود تا با بالا رفتن درجه حرارت هسته ی آن، گرما به سرامیک منتقل شود و افراد از آن استفاده نمایند. این نوع المنت ها تا درجه حرارت ۲۵۰ درجه ی سانتی گراد گرم میشوند و در صورتی که از ۲۵۰ درجه داغ تر شود احتمال دارد طول عمر آن کاهش یابد. المنت سرامیکی در بیشتر مواقع به صورت حلقه ای ساخته میشود و در ابعاد و وات های متنوع موجود می باشد. موارد کاربرد آنها در صنایع تولید پلاستیک، صنایع بسته بندی، صنایع غذایی، تولید لوله های پلی اتلین، صنایع دارویی، تولید کاشی و سرامیک و … میباشد.

از نمونه های متنوع المنت های سرامیکی می توان به المنت سرامیکی یک تکه مستقیم، دوتکه مستقیم، المنت محافظتی شیلد دار، یک تکه سیم زره دار، دو تکه سیم زره دار، المنت سرامیکی ضد زنگ، سیلیکونی، ترمینال دار و بسیاری دیگر از انواع این نوع از المنت ها اشاره نمود که افراد می‌ توانند نسبت به استفاده از آن اقدام نمایند.

مهمترین مزیتهای استفاده از المنت سرامیکی

*دارای طول عمر زیادی میباشند و گرمای متعادل تری در مقایسه با المنت سیمی ایجاد میکنند.

*هنگام استفاده، گرما را به صورت مساوی و متعادل توزیع میکند که این امر باعث میشود تا مقاومت الکتریکی به خوبی در مکان یا سطح مورد نظر توزیع شود و اتلاف نگردد.

*این نوع المنتها هنگامی احتمال ترک خوردگی و یا شکستگی در آنها به وجود می آید که فشار زیاد مثل افتادن و یا وارد شدن ضربه به صورت مستقیم در انها ایجاد شود. بنابراین میتوان گفت از توانایی تحمل تعداد بسیار دوره ی گرمایشی بهره مند است.

المنت سرامیکی

هر آنچه که باید درباره ی المنت تسمه ای بدانید

المنت کمربندی یکی از مدل های پر کاربرد المنت در صنایع مختلف ذوب به شمار می رود. این المنت، دستگاهی است برای تولید گرما و معمولا با روکشی از استیل یا ورق گالوانیزه روانه ی بازار میشود. این المنت ها به دلیل شکل ظاهری خود که شبیه به تسمه است به این نام معروف شده اند و بر روی لوله ها و سیلندرها نصب میگردند و به تولید گرما می پردازند. معمولا در مدل هایی با عرض ۲ تا ۵ میلی متر در دسترس هستند و بیشتر در صنایع پلاستیک و دستگاه های اکسترودر (سیلندرهای تزریق پلاستیک) و همچنین تولید دیگر قطعات پلاستیکی همچون لوله های پی وی سی، شلنگ ها و داکت ها مورد استفاده قرار می گیرند. دمای تولیدی این المنت ها می تواند تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد نیز برسد و که به همین دلیل در کنار صنایع پلاستیک در صنایع ذوب و قالب گیری آلومینیوم نیز از این المنت استفاده می شود.

انواع المنت تسمه ای

المنت تسمه ای باید خود را با محل اتصال بر روی دستگاه ها هماهنگ کند. به همین دلیل این المنت ها از نظر شکل ظاهری به پنج مدل اصلی تقسیم می شوند.

  • المنت تسمه ای بدون پیچ و مهره.
  • المنت تسمه ای یک تکه.
  • المنت تسمه ای دو تکه.
  • المنت تسمه ای یک تکه انعطاف پذیر.
  • المنت تسمه ای مربعی یا مستعطیلی.

المنت تسمه ای

عایق المنت تسمه ای چیست و انواع آن؟

عایق المنت نقش اساسی در تولید گرمای المنت حرارتی دارد. عایق ها که به عنوان رسانای گرما و قلب اصلی المنت عمل می کنند در مدل تسمه ای به دو نوع کلی تقسیم می شوند.

المنت تسمه ای میکایی

از یک سیم با مقاومت بالا بین دو صفحه میکا ساخته می شود و برای حداکثر دمای کارکرد ۳۵۰ درجه سانتیگراد طراحی شدهاند. همچنین دارای یک ورق آلومینیومی با مقاومت است که در برابر حرارت بالا محافظت می شود.

المنت تسمه ای سرامیکی

این المنت از قرار گرفتن یک سیم با مقاومت بالا در هسته سرامیکی تولید می شود. که هسته سرامیکی با داشتن لولا، قابلیت انعطاف پذیری زیادی به المنت می بخشد و یک ورق فولاد ضد زنگ به همراه پیچ های سفت کننده این قطعه را همراهی میکنند، تا بتوان از طریق آن ها المنت را بر روی دستگاه های مختلف نصب نمود. این المنت ها را می توان از طریق کابل یا سیم پیچ به منبع تغذیه متصل کرد. که می تواند دمای بیش از ۷۰۰ درجه سانتی گراد را نیز تولید کند.

المنت تسمه ای سرامیکی

از مزایای المنت تسمه ای میتوان به موارد زیر اشاره نمود

*این مدل المنت ها بسیار کوچک و جمع و جور بوده و به همین دلیل به راحتی بر روی دستگاه های مختلف نصب میشوند.

*به دلیل اینکه انواع مختلفی دارند میتوان آن ها را در هر شرایط و بر روی هر دستگاهی مورد استفاده قرار داد و بدین ترتیب برای تمامی نیاز های شما مدل مناسبی وجود دارد.

*به دلیل دارا بودن طراحی بسیار ساده در مصرف انرژی نیز مناسب عمل می کنند و در عین توان تولیدی بالای خود مصرف پایینی دارند.

*المنت تسمه ای به دلیل استفاده از ورق فولاد و یا گالوانیزه طول عمر بالایی دارد.

مشاهده دیگر محصولات ما : قیمت المنت

نتیجه گیری:

انواع هیتر صنعتی و خانگی میتواند در زندگی امروز بشر نقش بسیار مهمی را ایفا کنند. برای ساده ترین کاربردهای فردی تا مهم ترین کاربردهای جمعی از هیترهای حرارتی استفاده می شود. و نکته ی مهم این است که خرید و فروش انواع المنت برقی،ساخت و تولید هیتر برقی و نگهداری این تجهیزات گرمایی بهتر است مطابق با اصول حرفه ای صورت گیرد.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسیمطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نظر کاربران

2 نظر

2 پاسخ

  1. بسیارعالی برای لطفا برای تهيه سیم المنت و ورق عایق نسوز المنت تسمه ای وطرز تعمیر آن راهنمایی
    فرناباذ. سپاسگذارم

    1. سلام دوست عزیز ، سوالتون خیلی کلی هستش لطفا برای رسیدن به جواب دقیق تر با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

بررسی مشخصات فنی و کاربردی ترموکوپل تیپ S

۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بررسی pt100 سنسور

۱۴۰۱/۰۲/۲۰

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

المنت گرد چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

فرمول محاسبه توان حرارتی در سایت تهران المنت

فرمول محاسبه توان حرارتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بررسی المنت آبگرمکن

بررسی المنت آبگرمکن

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

ساخت المنت با باتری در تهران المنت

ساخت المنت با باتری

۱۴۰۰/۰۹/۲۰